Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Spritmuseum vill göra cidern het

Publicerad: 20 Oktober 2020, 09:10

Foto: Press

Cidern är mer än bara en instegsdryck – det vill Spritmuseum förmedla i en ny kampanj framtagen av Volt.


Ämnen i artikeln:

VoltSpritmuseum

Spritmuseum har just nu en utställning om cider, där de lyfter fram hantverks-cider från flertalet svenska producenter. I samband med utställningen släpps kampanjen ”Möt alla alkoholdebuters moder”, med fokus på just cider. Den är framtagen av reklambyrån Volt. 

– Spritmuseum vet mycket väl vad cider har spelat för roll i våra liv och uppväxter. Alla har vi nog blivit för vingliga på̊ ett par burkar fulcider. Men, precis som att vi växte upp och började ta mer ansvar i vår dryckeskonsumtion har också̊ cidern mognat. Cidern har gått från alkoläsk till en dryck för vuxna. En resa vi tyckte var spännande och ville leka med, säger Molly Rennéus, Art director på Volt, i ett pressmeddelande. 

Enligt Spritmuseum har den svenska ciderindustrin utvecklats de senaste åren, och nya cidermakare etablerar sig nu över hela landet. 

Kampanjen kommer synas på kulturtavlorna vecka 40-43 och har under helgen synts i SvD Perfect Guide.

Arbetsgrupp:

Account Director: Jörn Arnell

Produktionsledare: Sofia Heinig

Copywriter: Kristoffer Wernald

Art Director: Molly Rennéus

Final Art: Helena Lindkvist

Planner: Rebecka Gustafsson

PR: Martina Larsson

Fotograf: Annica Eklund

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltSpritmuseum

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.