Kampanj
St1 har inget att säga i sin nya kampanj: ”Eh, hmm, ja alltså”
Publicerad: 9 maj 2022, 13:25
St1 och Garbergs lanserar en ny kampanj för drivmedelskedjan St1. Kampanjen, som kommer att gå i tv och sociala medier, dramatiserar löftet ”Bara låga priser” genom att låtatystnaden tala.
De senaste åren har St1 arbetat med kampanjtemat ”Bara låga priser” där de fokuserar på att de bara har just låga priser på drivmedel och inget annat på sina obemannade stationer.
Nu går en ny kampanj i tv, Youtube och i sociala kanaler. Kampanjen går ut på att man dramatiserar avsaknaden av andra fördelar än priset med en tystnad som förhoppningsvis ska bli talande i den normalt så högröstade reklammiljön.
– St1 är konsekventa och tydliga med sitt erbjudande och inte minst så vågar de bjuda på sigsjälva och sina brister. Det bidrar till att vi når hög effekt i kommunikationen år efter år, säger Joakim Landin, Projektledare och strateg Garbergs.
St1 och Garbergs har samarbetat sedan 2013.
– Eh, hmm, ja alltså, … säger Erica Samuelsson, marknadschef, St1.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
St1:
Marknadschef Erica Samuelsson
Marknad Meja Gustafsson
Marknad Mats-Ola Malmqvist
Garbergs Kommunikation:
Projektledare Joakim Landin
AD John Lundquist Coey
Copy Fredrik Sundqvist
Grafisk formgivare Rasmus Asp
Produktionsledare/byråproducent Anna Ohlsson
Filmproduktionsbolag Bleck Film:
Regissör Morten Borgestad
Executiv producent Sofia Swahn
Producent Samuel Hahn