Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

St1 har inget att säga i sin nya kampanj: ”Eh, hmm, ja alltså”

Publicerad: 9 maj 2022, 13:25

St1 och Garbergs lanserar en ny kampanj för drivmedelskedjan St1. Kampanjen, som kommer att gå i tv och sociala medier, dramatiserar löftet ”Bara låga priser” genom att låtatystnaden tala.


Ämnen i artikeln:

GarbergsST1

De senaste åren har St1 arbetat med kampanjtemat ”Bara låga priser” där de fokuserar på att de bara har just låga priser på drivmedel och inget annat på sina obemannade stationer. 

Nu går en ny kampanj i tv, Youtube och i sociala kanaler. Kampanjen går ut på att man dramatiserar avsaknaden av andra fördelar än priset med en tystnad som förhoppningsvis ska bli talande i den normalt så högröstade reklammiljön.

– St1 är konsekventa och tydliga med sitt erbjudande och inte minst så vågar de bjuda på sigsjälva och sina brister. Det bidrar till att vi når hög effekt i kommunikationen år efter år, säger Joakim Landin, Projektledare och strateg Garbergs.

St1 och Garbergs har samarbetat sedan 2013.

– Eh, hmm, ja alltså, … säger Erica Samuelsson, marknadschef, St1.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

St1:

Marknadschef Erica Samuelsson

Marknad Meja Gustafsson

Marknad Mats-Ola Malmqvist

 

Garbergs Kommunikation:

Projektledare Joakim Landin

AD John Lundquist Coey

Copy Fredrik Sundqvist

Grafisk formgivare Rasmus Asp

Produktionsledare/byråproducent Anna Ohlsson

 

Filmproduktionsbolag Bleck Film:

Regissör Morten Borgestad

Executiv producent Sofia Swahn    

Producent Samuel Hahn

 

Nellie Pilsetnek

Reporter

nellie.pilsetnek@resume.se

Ämnen i artikeln:

GarbergsST1

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.