Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

St1 lyfter fram nackdelar i ny kampanj

Publicerad: 14 Maj 2020, 09:11

St1 och Garbergs lanserar nya filmer för tv och sociala medier. I år fokuserar drivmedelskedjan på allt de inte har, till exempel toaletter och personal. Allt för att berätta varför de kan erbjuda så låga priser.


Ämnen i artikeln:

ST1GarbergsReklamfilm

Under konceptet ”Ett annorlunda sätt att tanka” släpper St1 årets kampanj för tv, Youtube och i sociala kanaler och man håller fast i det annorlunda även den här gången. Första filmen visar en man som försöker hitta någonstans att lätta på trycket. Men var ens den otursförföljde mannen vänder sig möter han någon, till exempel en hundägare och en grupp scouter.

I den andra filmen ser vi en kvinna jagad av en björn som desperat letar efter hjälp. När hon ser en drivmedelsstation tror hon sig äntligen ha hittat någon som kan hjälpa henne, bara för att inse att det är en av St1:s obemannade stationer.

– St1 är innovativa och utmanar marknaden med annorlunda lösningar vilket vi har kommunicerat den senaste tiden. I år vill vi även påminna om den grundläggande affärsidén bakom St1. Det är de obemannade stationerna, utan toaletter, papperskorgar eller kaffe som gör det låga priset möjligt, säger Joakim Landin, Garbergs i en kommentar.

St1 och Garbergs har samarbetat i flera år och gjort flera uppmärksammade kampanjer genom åren.  Genomgående med det annorlunda i fokus.

–Garbergs hjälper oss att på ett kreativt sätt lyfta fram vårt annorlundaskap. Vårt kommunikationskoncept ”Ett annorlunda sätt att tanka” har under många år tagit för sig i kategorin, vi har haft högst reklameffektivitet år efter år, säger Erica Samuelsson, marknadschef, St1.

Utöver filmer har St1 tagit fram ett nytt skyltmaterial på stationerna. Även här fokuserar man på det som inte finns.

Byrå: Garbergs

Produktionsbolag: Madre

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

ST1GarbergsReklamfilm

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.