Kampanj
Stacky's ska göra växtbaserat mer folkligt – vill locka ”Hasse på campingen”
Publicerad: 14 juni 2022, 08:04
Med kampanjen ”Låt kött vara kött” vill Stacky’s visa på att de inte gör anspråk på att ersätta köttets egenskaper.
Med en varumärkesbyggande kampanj vill vegouppstickaren Stacky's göra växtbaserade produkter lika folkliga som falukorv och köttbullar.
Stacky’s är en utmanare inom växtbaserad mat, som släppte sina första produkter vid årsskiftet. Varumärket vill särskilja sig från konkurrenterna genom att prata till fler än renodlade vegetarianer. Målet är att produkterna ska bli lika folkliga som falukorv och köttbullar och tilltala även ”Hasse på campingen”.
Med kampanjen ”Låt kött vara kött”, som bland annat synts i Vegomagasinet och i digitala kanaler, vill Stacky’s visa på att kött gör sig bäst som kött och att Stacky’s inte gör anspråk på att ersätta köttets egenskaper.
I sommar rullar Stacky’s ut på en rikstäckande marknadsaktivitet. Tillsammans med Campingbio kommer man att besöka ett trettiotal campingplatser och bjuda på Stacky’s.
– Istället för att fokusera på storstads-veganen så värnar vi om det folkliga. Vi ser att en stor del av vår målgrupp finns på campingplatser och satsar därför på att få ut maten där i sommar. Produktens egenskaper passar dessutom perfekt på campingsemestern. Vi ser på vår orderhistorik att Stacky’s går hem i hela landet – framför allt i mindre orter. Så vi vet att vår varumärkesposition är helt rätt för oss, Stacky’s har valt att använda ett språk som känns inkluderande och enkelt i all sin kommunikation till skillnad från många konkurrenter som valt en mer aktivistisk framtoning, säger Zandra Andersson, marknadschef på Stacky’s, i ett pressmeddelande.