Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 25 april 2022, 08:08
Stadium gör en större satsning på löparsortimentet och ett nytt koncept som kedjan hoppas ska ge mer självförtroende. Löpning har blivit en alltmer populär motionsform. Men anledningen till varför, skiljer sig brett.
Ämnen i artikeln:
Stadium– Stadium har ett enormt stort och brett sortiment, för alla typer av löpare. Men uppdraget den här gången var att rikta in oss på den mer erfarna löparen. Vi ville visa upp något som speglar det och allt vi faktiskt kan tillföra. Vi vill upplevas som det självklara alternativet och inspirera vår målgrupp med en självsäker, kunnig och inkluderande ton. Hela konceptet är något kaxigare än tidigare. Men det går att vara stor och snäll, för det är precis vad vi är. Vi vet vad vi kan så varför inte visa det, säger Ida Olsson, copywriter.
Oavsett varför man springer så ger det kraft och energi, på olika sätt. Det är bakgrunden till Stadiums nya löpar-koncept ”Run for Power”. Sportkedjan vill ta ett emotionellt grepp med kaxigare ton än tidigare.
Personerna som medverkar i kampanjen som modeller är löpare av olika slag, för att visa upp en kunnig och autentisk bild av verkligheten.
– I och med att vi skulle fokusera på den mer rutinerade löparen, blev det viktigt att allt kändes äkta, professionellt och inspirerande i alla nivåer av arbetet. Vi visste tidigt att vi ville använda rutinerade löpare i stället för klassiska modeller. Att filma och fota på på analog 35 mm i okonstlade miljöer i Stockholm gav den autentiska känslan och självförtroendet vi var ute efter. Men också en massa power, säger Lena Danroth, art director.
Kampanjmaterialet producerades tillsammans med Söderberg Agentur och regissören Adam Falk, som också producerat musiken till allt material.
Utöver filmerna tillkommer det stillbildsmaterial, med fotografen Sophie Odelberg, som kommer att synas i flera utomhusytor från och med vecka 17. Kampanjen är i sin helhet framtaget av Stadiums inhouseavdelning.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Ellinor Nordman – projektledare
Lena Danroth – art director
Ida Olsson – copywriter
Filip Lööv – grafiks formgivare
Sara Holmertz – produktkoordinator
Emil Van Rijn – media manager
Jenny Ballin – social media manager
Annika Trangius – creative lead
Söderbergs Agentur:
Jenny Myrberg Gip – producent
Sophie Odelberg – fotograf stillbild
Adam Falk – Director och dop
Andreas Diaz-Soliz – stylist
Jesper Guldbrand – grade
Musik:
Adam Falk
Ämnen i artikeln:
Stadium