Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

torsdag06.05.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Stadium och Carolina Klüft ska få kidsen att kuta

Publicerad: 19 april 2021, 09:08

Bara två av tio barn når upp till den rekommenderade dagliga dosen av fysisk aktivitet. I veckan lanserar Stadium initiativet ”Löparveckan” för att motverka problemet.


Ämnen i artikeln:

StadiumGlory Days

”Löparveckan” är Stadiums nya initiativ för att få barn och unga att röra på sig mer. Den här veckan kommer sportkedjan att genom olika initiativ försöka få 15 000 personer att registrera en löprunda. Når de upp till målen skänker de 150 000 kronor i form av platser på det årliga lägret Stadium Sports Camp nästa sommar. Platserna kommer att gå till barn och unga som av ekonomiska skäl annars inte har möjlighet att delta. 

I kampanjfilmen, framtagen av Glory Days, som marknadsför initiativet syns och hörs den tidigare sjukamparen Carolina Klüft. Kampanjen kommer att synas i sociala medier och på Youtube.

– Ett projekt att vara extra stolt över. Jag tycker att Stadium genom Löparveckan inte bara lyfter fram en av våra stora utmaningar i samhället, de gör det också på ett sätt som samtidigt inger hopp. Kampanjen visar att det är möjligt att få till en förändring – genom att vi alla kan bidra efter våra fortsättningar. En aspekt som vi också försökt fånga i filmen som vi producerat, säger Daniel Roos, account director Glory Days.

Bakom initiativet står även Generation Pep, Saucony, Sverige Springer, Twiik och Runacademy. Därtill backas den även upp av flera stora idrottsföreningar.

Arbetsgrupp

Stadium

Robin Liljestrand, Brand Engagement Manager

Fredrik Gille, Project leader Sports Marketing

Jenny Ballin, Social Media Manager

 

Glory Days

Daniel Roos, Account Director

Andreas Paulsen, Head of Video Production

Philip Lager, Photografer

Johannes Stenson, Motion Editor

Mimmi Bladini, Digital Editor

Isak Wilkens, Creative Director

Marcela Elofsson, Digital Content Designer

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

StadiumGlory Days

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.