Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag17.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Stadium tackar träningens förmåga att ta oss igenom pandemin

Publicerad: 18 Mars 2021, 10:19

Under pandemin är det många som hittat mental ro och verklighetsflykt genom träning.


Ämnen i artikeln:

Stadium

När de allra flesta sociala aktiviteter på grund av pandemin satts på paus är det många som hittat sin tillflykt i träningen. Efter att först ha flockats kring promenader utan mål tycks många i dag ge sig ut på löprundor, till skidspåret eller plocka upp vikterna i vardagsrummet i jakt på endorfinkickar.

Just den rollen, träningen som terapi och verklighetsflykt, är vad som står i fokus för Stadiums nya kampanj ”Har vi tackat träning tillräckligt?”. Stadium försöker därmed lägga till ett lager av känslor i en kategori som det senaste året fokuserat mycket på handfasta tips för hemmatränaren.

– När vi tänkte på hur folk mått under det här upp och nervända året slog det oss att träningen har varit en otroligt viktig grundpelare och en livsviktig rutin att hålla i för många. Träningen har för många varit ett sätt att hålla humöret uppe, få en frizon från partner och familj och en paus från hemmakontoret. Därför kändes det naturligt att landa i en kampanj som hyllar träningen och tackar den som om den vore en person som hjälpt oss under den här tuffa, långa tiden under 2020 och nu även in under 2021. Träningen är och kommer alltid förbli viktig för människan, säger Alexandra Arvidson, copywriter och creative på Stadium.

Reklamfilmen är regisserad av Natanael Ericsson och producerad av New Land. Musiken är komponerad av Pierre Riddez. Utöver filmen kommer kampanjen även synas i utomhusytor över hela landet samt med en mural vid Långholmsgatan i Stockholm. Därtill kompletteras den med podd- och influencersamarbeten med profiler som Björn Hedensjö, Kakan Hermansson, Julia Frändfors och Janice. Kampanjen som helhet är framtagen av Stadiums inhouse-avdelning.

– Ett mål med projektet har varit att skapa en mer emotionell koppling till varumärket Stadium hos våra kunder. Med en bredd i casting med olika etniciteter, kroppstyper, träningserfarenhet och åldrar samt olika sorters miljöer känner vi att vi skapat en film som folk kan känna igen sig i och inspireras av, säger Annika Trangius, CD och AD på Stadium. 

Arbetsgrupp

Stadium:
Creative director & senior art director: Annika Trangius

Senior copywriter & creative: Alexandra Arvidson

Commercial & Brand director: Pino Roscigno

Projektledare: Betül Dalén

Grafisk designer: Jessica Dage

Produktionsledare: Ellinor Nordman

Social media manager: Jenny Ballin

Media manager: Emil Van Rijn

Head of marketing: Lars Rosén

 Head of inhouse: Susanne Hansson

 

New Land:

Regissör: Natanael Ericsson

Filmfotograf: Niklas Johansson, XO MGMT

Exekutiv producent: Petra Johansson

Producent: Dea Saracevic

Castare: Malin Efua Karlsson

Stylist: Pamela Nakabaale

Kompositör: Pierre Riddez

Klippare: Fredrika Andersson, Art Official

Colorist: Joakim Rissved 

Ljudläggare: Martin Mighetto 

Online: Kalle Lundberg, WGT

 

Mediabyrå: Mindshare

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Stadium

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.