Kampanj
Startupprofilens bolag gör satsning på kommunikation tillsammans med byrå
Publicerad: 6 februari 2023, 10:12
Season5 ska hjälpa Bokio att öka kännedomen och bygga varumärket
Göteborgsbolaget Bokio som erbjuder automatiserad bokföring på nätet och i mobilen till mindre företag, primärt inom tjänstesektorn gör en kommunikationssatsning vill öka få ett större genomslag och kommer i första hand att satsa på digital räckvidd mot riktade målgrupper för att nya användare. Bolagets kommunikationsansvarig är investeraren och entreprenören Mikael Pawlo.
Kampanjen ska få en torr bransch att kännas mer lustfylld och pågår just nu med mål om att nå en hög grad av digital räckvidd i riktade målgrupper, som till exempel frilansande reklamare.
– Valet föll på Season5 då de gång på gång har bevisat att de kan få varumärken att bli ännu mer omtyckta. Med filmerna har vi fått ett koncept som vi kan fortsätta utveckla och dra nytta av, säger Viktor Stenson, vd Bokio i ett pressmeddelande.
Under 2021 omsatte den automatiserade bokföringstjänsten 30 miljoner kronor och gjorde en förlust på 84,5 miljoner kronor. För snart ett år sedan köptes bokföringsstjänsten upp av Visma. Bolaget har i dag cirka 65 000 egenföretagare som användare i Sverige och Storbritannien.
– Konceptet är enkelt; man behöver inte vara raketforskare för att att sköta sin egen bokföring. Vi får följa en slacker i hans vardag där han inte ens lyckas klara av de mest enkla uppgifterna, som exempelvis öppna en grind till dagis. Men det han klarar av är att sköta sin egen bokföring, säger Martin Marklund på Season5.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
– Jag tror att de flesta av oss har haft dagar då hjärnan inte verkar vara i symbios med kroppen. Kanske dragit i dörrar som öppnas utåt, låst sig själv ute eller tagit socker istället för salt i köttfärssåsen. Vi ville skapa situationer människor kan känna igen sig i, men också skratta åt, säger Martin Marklund.