Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Stjärnkocken Mathias Dahlgren har huvudrollen i Hemköps nya kampanj

Publicerad: 9 februari 2022, 12:54

Mathias Dahlgren ska inspirera kunderna att laga god vardagsmat.


Ämnen i artikeln:

HemköpNyheter

Hemköp har sedan inhousebyrån lanserade sitt nya reklamkoncept ”Från en matälskare till en annan” 2019 har varumärket tagit hjälp av kockarna Tommy Myllämäki, Niklas Ekstedt, Markiz Tainton, systrarna Eisenman samt livstilsprofilenn och författaren Martina Haag. Näst på tur står stjärnkocken Mathias Dahlgren som ska ge kunderna ny inspiration kring vardagsmaten med recept som kombinerar halvfabrikat och råvaror som är i säsong.

De två nya reklamfilmerna har premiär på måndag den 14 februari och kommer att sändas i TV4:s och Discoverys nätverk fram till slutet av maj, under veckorna 8-12 och 17-20. Kampanjen ”Flera goda dagar” kommer också att synas i Hemköps sociala kanaler, i rulltrapporna i Stockholms tunnelbana samt i form av radioreklam som Mix Megapol, NRJ och Rix FM.

Mathias Dahlgren har tidigare medverkat i reklam för Hemköp.

– Det betyder mycket att så pass stora namn vill samarbeta med oss. Det hjälper oss att stärka vårt varumärke och bygga det med trovärdighet, kunskap och inspiration, säger Camilla Austad, varumärkeschef på Hemköps marknadsavdelning i en kommentar. 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

HemköpNyheter

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.