Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag01.06.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Stockholm Gas vill ”re-lansera” gasen – Nord DDB bakom kampanjen

Publicerad: 20 Maj 2020, 08:10

När Stockholm Gas nu gör en större kommunikationssatsning vill de inte bara synliggöra sitt varumärke utan även bredda bilden av en hel produktkategori.


Ämnen i artikeln:

Stockholm GasNord DDB

I början av året inledde Stockholm Gas och Nord DDB ett samarbete med målet att genom kommunikation dels uppmärksamma Stockholm Gas varumärke men även bredda bilden av vilken roll gas kan spela i dagens samhälle. När de nu lanserar den första kampanjen, ”Gasrenässansen”, ligger fokus på mer eller mindre kända användningsområden för gas.

– Med den här kampanjen vill vi utmana den ibland förlegade bilden av gas och visa på att dess utveckling och förnyelse aldrig stannat upp. Till skillnad från vad många kanske tror, är dagens biogas ett hållbart och miljövänligt alternativ vars användningsområden inte slutar vid köksspisen, utan fortsätter vidare till den öppna eldstaden och balkongen, säger Jessica Engelbrecht, ansvarig marknadskommunikation på Stockholm Gas.

De första rörliga enheterna kommer att följas av en integrerad kampanj som rullar under resten av 2020.

– Stockholm Gas och deras produkt har genomgått en väldig utveckling de senaste åren, och med den här kampanjen vill vi försöka få människor att tänka lite bredare när det kommer till gasens användningsområden, och uppmärksamma dem på möjligheterna med gas. Kampanjen är lite av en pånyttfödelse av gasen i stort, en re-lansering av en energikälla kan man säga, säger Fredrik Simonsson, creative lead för Stockholm Gas på Nord DDB.

Arbetsgrupp

Byråer:

Kommunikationsbyrå: NORD DDB

Byrå producent: Hanna Ostrowski, House Agency

Produktionsbolag: Giants & Toys

Mediebyrå: Bizkit Havas

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Stockholm GasNord DDB

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.