måndag25 september

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Stockholmarna tackas för att de återvinner trots att det är äckligt

Publicerad: 4 mars 2020, 13:58

Stockholm vatten och avfall och Familjen visar hur sopsortering verkligen ser ut. Och tackar de som sorterar trots att de behöver hålla för näsan.

Ämnen i artikeln:

FamiljenKampanjPR-kampanjReklamkampanj

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Vi har varit med om det. Den äcklade känslan av en droppande papperssoppåse, hållit för näsan när vi gått in i soprummet och fått kräkreflexer av hushållsavfallets kladd.

I en ny kampanj från Stockholm vatten och avfall, framtagen av Familjen, hyllas de som trots den äcklade känslan väljer att sopsortera. Parterna gör det med en rejäl dos igenkänning.

– Det behövs exempelvis bara 210 av de allra mögligaste Whopperbröden för att driva 4:ans buss mellan Hornstull och Radiohuset. Vi omvandlar i dag stockholmares skal och rester till biogas som driver bussar och även biogödsel till svenska odlingar. Ett naturligt, lokalt matkretslopp, säger Magdalena Östling, kommunikatör på Stockholm vatten och avfall.

I dagsläget sorterar 26 procent av Stockholmarna sitt matavfall. Målet med kampanjen är dels att skapa engagemang och dels öka medvetenheten om sortering. Kampanjen kommer att synas i sociala medier, på utomhustavlor och genom samarbeten med influencers.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Uppdragsgivare: Magdalena Östling, kommunikatör,

Stockholm Vatten och Avfall

Huvudbyrå: Familjen 

Senior Copywriter: Frida Omsén 

Art Director: Patricia Miodek

Graphic Designer: Anders Wikström

Paid Media Manager: Fredrik Claesson

Praktikant: Anna Dahlström

Planner: Lisa Gagnehag Elm

Client Manager: Rikard Lindholm

Client Director: Annika Elfving Hofmann

 

Producent: Madre Pictures

Produktionsledare: Cornelia Opitz och Jenny Phil

Regi: Anton Clements Stål och Alexander Mucchiano Ahlström
Regiassistent: Nora Rios

Dop: Filip Stankovic

Elektriker: Anton Sjöberg

Ljud: Jonas Lindskog

Stylist: Frida Gabre

PA/Elass: Alex Ströbäck

PA/Ass: Nora Rios

Foto: Olivia Jeczmyk

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev