Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Stockholms handelskammare och OTW i kampanj

Publicerad: 14 december 2021, 08:08

Stockholms handelskammare har sedan 1902 representerat näringslivsintressen i Stockholm. Nu går man ut i en varumärkeskampanj.


Ämnen i artikeln:

OTW

Tillsammans med byrån OTW, och sitt eget inhouse-team, tar Stockholms Handelskammare över staden och uppdaterar sitt 120-åriga varumärke. Kampanjen heter ”Nyskapande sedan 1902”, och de som rest kollektivt de senaste dagarna har säkert sett den gula vagnen som trafikerar Stockholms tunnelbana.

– Vi vill att kampanjen ska signalera framåtanda, förändringsdriv och nyskapande. Vi är en väldigt energifylld organisation och nu ska vi kommunicera den sanna bilden av vårt varumärke, säger Hugo Mann, marknadschef på Stockholms Handelskammare. 

Syftet med kampanjen är att öka kännedomen av Stockholms handelskammare, men också att visa upp dess sanna syfte och karaktär, enligt ett pressmeddelande.

– Vår ambition har varit att skapa ett koncept som visar en stark image-förflyttning, för att frångå bilden av att vara något introverta till att bli mer extroverta och precis så nyskapande som Stockholms Handelskammare verkligen är, menar Malin Lundberg Aguilera, account director OTW.

Stockholms Handelskammare är en oberoende, icke vinstdrivande näringslivsorganisation som arbetar med att skapa opinion och väcka debatt. Målet är att bli Europas bästa huvudstadsregion.  

Kampanjen rullar i sociala kanaler, på digitala utomhusskärmar i Stockholms city, i kreativa annonsytor i print och i content display.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Stockholms Handelskammare

Marknadschef Hugo Mann

Marketing Project Manager Annakarin Lewald

Art Director Emma Höglund

OTW

Account Director Malin Lundberg Aguilera

Creative Director och regissör Paul Jerndal

3D Artist Simon Appel

Paid Media Strategist Celina Johansson

Art Director Kristian Strand

Klippare Nozhan Radnahad

Projektledare Caroline Grahl

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

OTW

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.