Kampanj
Stockholms stad rullar ut kampanj för att stötta brottsoffer
Publicerad: 20 maj 2022, 11:55
Stockholms stad går ut med en första kampanj för att uppmärksamma Stödcentrum för barn och unga som blivit brottsutsatta.
Kampanjen heter ”Jag var där” och är gjord i samarbete med Blomquist communication. Den riktar sig till ungdomar i åldrarna 13-21, samt till deras föräldrar.
Enligt Brå:s kartläggning från 2021 ökar antalet barn och unga som utsätts för brott, och det är någonting som kan vara oerhört traumatiskt. Unga drabbas ofta hårt psykiskt av detta trauma, men stöd finns.
Enligt Stockholms stad är det för få som vet om att det finns hjälp och stöd att få på Stödcentrum. Där erbjuds råd, samtalsstöd och praktiskt hjälp i kontakt med polis, åklagare och försäkringsbolag, när man har blivit utsatt eller blivit vittne till brott.
Kampanjen består av fyra korta filmer som kommer gå på Snapchat, Instagram och Facebook, samt via Stockholms stads egna sociala kanaler.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.