Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Stökigt värre i Leovegas nya globala koncept

Publicerad: 2 mars 2021, 12:35

Det nya konceptet med ett människolejon som varumärkesbärare ska prägla Leovegas kommunikation på samtliga marknader.


Ämnen i artikeln:

LeoVegas

Det är första gången som bettingbolaget Leovegas tar fram en global kampanj. I centrum för det nya konceptet står den fiktiva chefen ”Leo” som på huvudkontoret har titeln chief entertainment officer. I lanseringskampanjen guidar Leo genom en vanlig dag på det hektiska Leovegas-kontoret. I kampanjen fladdrar flera karaktärer från Leovegas undervarumärken förbi.

– Att erbjuda den bästa kundupplevelsen börjar redan med vår marknadsföring. Med detta nya koncept bjuder vi in våra kunder till ett helt nytt Leouniverse som är fyllt av underhållning, spänning och humor. Vi kommer lära känna flera nya karaktärer men även träffa bekanta ansikten från våra mest populära spel, berättar Sarah Krusell, marketing production director på Leovegas, i ett pressmeddelande.

Med det nya konceptet, framtaget av danska Uncle Grey, hoppas bolaget få en mer enhetlig kommunikation på sina marknader. Fortfarande öppnar de dock upp för lokala skillnader baserade på regleringar och behov.

– Vår bransch har historiskt inte hållit tillräckligt hög nivå när det kommer reklam och marknadsföring. Istället för att skrika mest och högst hoppas vi nu kunna introducera ett koncept som människor faktiskt uppskattar och tycker är underhållande. Med mer relevant innehåll kan vi på ett ansvarsfullt sätt bygga ett underhållande varumärke, säger Sarah Krusell.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

LeoVegas

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.