Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Stordalens nya hotell i Göteborg lanseras med dramatisk trailerkampanj

Publicerad: 4 november 2022, 09:30

Nordic Choice Hotels vill sticka ut gentemot konkurrenterna för att positionera nya konferenshotellet i Göteborg. Nu lanserar hotelljätten ut ett nytt filmiskt kommunikationskoncept tillsammans med The Bond som bryter mot konferenskategorins konventioner.

Ämnen i artikeln:

Nordic Choice HotelsPetter StordalenThe BondNyheter

R

Redaktionen

red@resume.se


Samarbetet mellan The Bond och Nordic Choice Hotels inleddes i våras och har följts av ett strategiarbete för att positionera kedjans stora stjärnhotell utan att tappa kärnan av moderbolagets varumärke. Först ut bland hotellen är Clarion Hotel The Pier som sätter standarden i nya kommunikationskonceptet ”Ambition deserves a new view”. Tittarna får ta del av den nervkittlande trailerdramatik som för tankarna till till en skyskrapa i New York.

De flesta av konkurrenterna i kategorin satsar på taktisk kommunikation med välpolerade konferenspaket. Nordic Choice Hotels vill i stället skapa ett emotionellt avtryck hos mottagaren.

Inför Nordic Choice Hotels storsatsning på Göteborg fick The Bond uppdraget att arbeta med det strategiska positioneringsarbetet för Clarion-hotellen. 

– Kommunikationen måste vara mer än bara utbud och taktik. Framför allt behöver den vara distinkt och positionerande. Vi såg att konkurrenterna många gånger pratar om konferens, spa och förstklassig mat. Det är ingen position. Men det är däremot ”konferenshotellet för dig med ambitioner”, säger Therése Bohlén Kinn, kreatör på The Bond i ett pressmeddelande.

Kampanjen för Göteborgs nya konferenshotell består bland annat av en dramatisk trailer, producerad av Cutback Studio, som har inspirerats amerikanska business-serier, långt ifrån looken vi är vana att möta konferenspaketen i.

– Målgruppen för the Pier vill känna sig framgångsrik. Och är framgångsrik. Med en filmtake på det hela kunde vi inte bara möta deras förväntningar, vi kunde skapa igenkänning och dramatik kring vardagen i affärsvärlden och samtidigt sticka ut i bruset, kommenterar Emelie Martinsson, kreatör på The Bond.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Nordic Choice Hotels.

Ansvarig arbetsgrupp:

Nordic Choice Hotels

Cecilia Flodin, Head of Marketing Hotel Operations

Anders Sköld, VD Clarion Hotel The Pier

Sofia Berntsson, Marketing Coordinator The Pier

The Bond

Emelie Martinsson, AD

Therése Bohlén Kinn, Copywriter

Sandra Heaver, Projektledare & Strateg

Victoria Wahlström, Film & Motion Design

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev