Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Storytel får ny logotyp – i ljud

Publicerad: 22 Juni 2020, 10:03

Cecilia Kroon är Head of Global Marketing & Growth på Storytel.

Foto: Mattias Bardå

Storytel har tagit hjälp av sina egna ljudboksproduktioner för att skapa en ny ljudlogotyp och ljudidentitet. ”Ljudet är ett av de absolut viktigaste elementen i Storytels DNA”, säger Cecilia Kroon, Head of Global Marketing & Growth.


Ämnen i artikeln:

Storytel

Svenska ljudboksbolaget Storytel samlar ett enormt bibliotek av ljudböcker på över 20 olika språk. Det har ljuddesignbyrån Lexter nu tagit tillvara på, i skapandet av Storytels nya ljudlogotyp och audio branding. 

Ljudidentiteten har tagits fram genom att smälta samman olika inläsares röster. Den kommer att höras i Storytels egenproduktioner och i samtliga marknadsföringskanaler där ljud används. 

– Ljudet är ett av de absolut viktigaste elementen i Storytels DNA och användarupplevelse. Vi är oerhört glada över att tillsammans med Lexter kunna presentera en ljudlogga och en ljudidentitet som skapats enbart på inspelade berättarröster från våra egna ljudboksproduktioner världen över, säger Cecilia Kroon, Head of Global Marketing & Growth, i ett pressmeddelande. 

Ljudlogotypen hörs redan i den globala varumärkeskampanjen Open Your Ears och lanseras nu fullt ut. 

– Det har varit utmanande och fantastiskt kreativt att få arbeta med ett varumärke där ljud är så centralt och ligger så nära hjärtat. När vi fick idén att skapa ett musikaliskt ljuduniversum enbart med Storytels röstinspelningar visste vi inte om det skulle vara helt genomförbart. Men, med en modig kund och ett mycket kreativt samarbete blev resultatet magisk tycker vi på Lexter, säger Margareta Andersson, ljudarkitekt på Lexter. 

Arbetsgrupp

Storytel 

Ida Andersson Widenfelt, Project Manager 

Cecilia Kroon, Head of Global Marketing & Growth

Kajsa Berthammar, Head of Global Brand & Campaigns

Sofia Svärdh, Product Manager - Content

Anna Öqvist Ragnar, Creative Director

Tim Franke, Sound Engineer

 

Lexter

Margareta Andersson, Ljudarkitekt 

Alexander Kassberg, Studiochef

Malin Isberg, Konceptutvecklare

Saga Hiller, Produktionsledare

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Storytel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.