Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag02.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Storytel lanserar rikstäckande kampanj med Olle Högbom-fallet i fokus

Publicerad: 17 Mars 2020, 08:44

Materialet, som också innefattar en åtta minuter lång minidokumentär för Youtube, är framtaget av Storytels inhouseteam.

Foto: Storytel

I samband med premiären för dokumentärserien om det uppmärksammade Olle Högbom-fallet, drar Storytel i gång en rikstäckande kampanj med syfte att uppmärsamma streamingtjänstens true crime-innehåll.


Ämnen i artikeln:

KampanjStorytel

Storytel fortsätter satsa på den populära genren true crime. I samband med premiären för Martin Ezpeletas dokumentärserie ”Var är Olle?”, om det uppmärksammade Olle Högbom-fallet, drar en rikstäckande kampanj i gång. Syftet är att uppmärksamma streamingtjänstens breda true crime-innehåll, med den högaktuella dokumentärserien i fokus.

Kampanjen består av tv-reklam, material för sociala medier, print i rikstäckande medier och en biotrailer som visas i Filmstadens salonger över hela landet från och med måndagen den 16 mars och minst fyra veckor framåt.

LÄS MER: Fiktiv crime-värld lyfter fram Storytels populäraste genrer

Dessutom ingår utomhusannonsering på Stureplansskärmarna i Stockholm samt på busskurer i såväl Stockholm som längs med Västernorrlands kust, området där sökandet efter 18-årige Olle Högbom koncentrerades efter försvinnandet i Sundsvall 1983.

Materialet, som också innefattar en åtta minuter lång minidokumentär för Youtube, är framtaget av Storytels inhouseteam.

– Det här är en av Storytels största kampanjer för en originaltitel någonsin. Många kunder har sedan tidigare hittat till vår breda och mycket uppskattade true-crime kategori och nu vässar vi ytterligare med den här starka och engagerande dokumentärserien i spetsen, säger Åse Ericson, Sverigechef på Storytel, i ett pressmeddelande. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

KampanjStorytel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.