Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 17 mars 2020, 08:44
Materialet, som också innefattar en åtta minuter lång minidokumentär för Youtube, är framtaget av Storytels inhouseteam.
Foto: Storytel
I samband med premiären för dokumentärserien om det uppmärksammade Olle Högbom-fallet, drar Storytel i gång en rikstäckande kampanj med syfte att uppmärsamma streamingtjänstens true crime-innehåll.
Storytel fortsätter satsa på den populära genren true crime. I samband med premiären för Martin Ezpeletas dokumentärserie ”Var är Olle?”, om det uppmärksammade Olle Högbom-fallet, drar en rikstäckande kampanj i gång. Syftet är att uppmärksamma streamingtjänstens breda true crime-innehåll, med den högaktuella dokumentärserien i fokus.
Kampanjen består av tv-reklam, material för sociala medier, print i rikstäckande medier och en biotrailer som visas i Filmstadens salonger över hela landet från och med måndagen den 16 mars och minst fyra veckor framåt.
LÄS MER: Fiktiv crime-värld lyfter fram Storytels populäraste genrer
Dessutom ingår utomhusannonsering på Stureplansskärmarna i Stockholm samt på busskurer i såväl Stockholm som längs med Västernorrlands kust, området där sökandet efter 18-årige Olle Högbom koncentrerades efter försvinnandet i Sundsvall 1983.
Materialet, som också innefattar en åtta minuter lång minidokumentär för Youtube, är framtaget av Storytels inhouseteam.
– Det här är en av Storytels största kampanjer för en originaltitel någonsin. Många kunder har sedan tidigare hittat till vår breda och mycket uppskattade true-crime kategori och nu vässar vi ytterligare med den här starka och engagerande dokumentärserien i spetsen, säger Åse Ericson, Sverigechef på Storytel, i ett pressmeddelande.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.