Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

söndag13.06.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Storytel lyfter betydelsen av att lyssna i nytt koncept för den svenska marknaden

Publicerad: 17 maj 2021, 09:48

I nya filmer och radioreklam lyfter Storytel sin vision till att världen blir en mer empatisk och kreativ plats genom berättelser.


Ämnen i artikeln:

Storytel

Storytel sätter fokus på lyssnandet i det nya konceptet för den svenska marknaden. Lyssnandet för att ta in den andres perspektiv, för att få intryck till ett nytt initiativ, för att samla tankarna, för att lära sig någonting, för att inte känna sig ensam. 

– För oss är lyssnandet verkligen allt. Det är kärnan i vår affär, men det är också något som genomsyrar allt vi gör, säger Maria Sörnell, marknadschef Storytel Sverige i en kommentar. 

Konceptet är framtaget tillsammans med varumärkesbyrån Affairs och kommer att växa över tid och tas ut i många olika former.

– Samtiden är en polariserad plats där människor ofta bryr sig mer om att förmedla sin egen åsikt än att försöka förstå andras. Därför finns det ett behov av att påminna oss själva om vikten av att lyssna. Idén föddes ur Storytels varumärkesplattform och är ett bra exempel på när en organisations verksamhet och inre värderingar är den perfekta grunden för att skapa ett externt koncept med ett viktigt budskap, kommenterar Patrik Beskow, kreativ chef på Affairs. 

Rösten i både filmen och radioreklamen tillhör Gunilla Leining, en av Storytels mest uppskattade, och dessutom förra årets mest lyssnade, inläsare.

Konceptet lanseras den 17 maj och tas ut i tv, radio, sociala medier och via influencers.

Arbetsgrupp

Storytel

Maria Sörnell, marknadschef

Hannah Almerud, marknadsprojektledare


AFFAIRS

Projektledare: Benkt Wästlund

Producent: Johanna Lindblom

Creative Director: Patrik Beskow

Art Director: Samuel Åkesson (frilans)

Copywriter: Johan Holmström (frilans)

Designer: Julia Hermansson

Produktionsbolag: Bleck

Regissör: Josefin Malmén

DOP: Viktor Skogqvist

Producent: Sofia Swahn

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

Storytel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.