Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag24.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Storytel vill locka nya kunder i global kampanj – med färg och glas

Publicerad: 23 April 2020, 07:40

Totalt tre filmer har skapats för den nya kampanjen.

Foto: Press

Storytels senaste kampanj leker med sinnena – och visualiserar hur en berättelse kan påverka oss med hjälp av glas och färg.


Ämnen i artikeln:

B-reelStorytel

Storytels nya, globala kampanj ”Open Your Ears” är en visuell tolkning av hur berättade historier reser genom våra kroppar – från att vi fångar upp dem via örat till att de känns ända ner i maggropen.  

Detta visualiseras bland annat med hjälp av glasverk skapade i Gustavsberg av glasblåsaren Simon Klenell

– Ljudboken påverkar människor på flera sätt, berättelser av olika karaktär påverkar våra sinnen och framkallar känslor. Med kampanjen ”Open Your Ears” vill vi på ett visuellt och kreativt sätt visa på ljudbokens kraft att beröra människan på ett djupare plan. Vi vill visa alla som tidigare inte haft en relation till ljudboken att det faktiskt händer saker i kroppen och i hjärnan, säger Cecilia Kroon, global marknadschef på Storytel, i ett pressmeddelande.

Totalt rör det sig om tre filmer, som tagits fram tillsammans med Studio Kleiner och B-Reel. Det rörliga materialet kommer främst att gå i digitala kanaler och lanseras på flera marknader med start denna vecka. 

Teamet

Byrå: B-Reel

Produktion: MINK Management

Foto, regi, utveckling och design: Studio Kleiner

Kamera: Mathias Näslund, Mastodont Film

Efterbearbetning film: The Line

Efterbearbetning bilder: Sam Stuller, Stilletto

Ljud: Lexter

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

B-reelStorytel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.