tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Suzuki presenterar ett krångelfritt billiv med okomplicerad kampanj

Publicerad: 28 december 2022, 11:58

Tillsammans med byråpartnern The Store presenterar Suzuki nu kampanjen ”Välkommen till det krångelfria billivet”.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanj

Alicia Price

alicia.price@resume.se


Suzuki har som mål att ha Sveriges enklaste bil, och för att nå målet har bolaget bland annt gjort en undersökning för att ta reda på vad som upplevs vara det krångligaste med att köpa en bil. 

Nu lanserar man kampanjen ”Välkommen till det krångelfria billivet” med The Store som byråpartner.

– Vi ser att våra kunder i dag uppskattar värden som tillförlitlighet och trygghet och där en fungerande bil är helt avgörande för den krångelfria vardagen. Vår styrka ligger i att vi erbjuder japansk kvalitet till ett riktigt bra pris, och bilar som är fullt utrustade redan i standardutförandet. Men också att det ska vara enkelt att välja, skaffa och ha en bil, säger Mattias Andersson, marknadschef på Suzuki.

Kampanjen är uppbyggd kring ordet ”-fri”, och kommer bland annat synas i tv-stream och på sociala medier. Mediebyrå är Viva Media.

– Vi vill att mottagaren ska börja förknippa Suzuki med krångelfrihet. Eftersom människor exponeras för tusentals budskap varje dag gäller det att inte krångla till det. Vi väljer också att gå ifrån den traditionella bilreklamen med spektakulära drönarbilder, utan försöker sticka ut med enkelhet i stället, säger Niklas Crona, vd och projektledare på The Store.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev