Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

SvD vill lysa upp vintermörkret

Publicerad: 24 Januari 2020, 08:00

I de sju busskurerna som återfinns runt om i Stockholm installerades ett cirka 4 meter långt ljustak.

Foto: SvD

I början av veckan gick Svenska Dagbladet live med en kampanj som syftar till att ge stockholmarna mer ljus under årets mörkaste tid. Kampanjen bygger på ljusinstallationer i busskurer på sju olika platser runt om i Stockholm.


Ämnen i artikeln:

SvDKampanj

I kampanjen ”Välkommen till en mer upplyst vardag” vill SvD bjuda Stockholm på ljus som ska ge energi. Forskning från hela världen visar att rätt belysning gör oss piggare, mer effektiva och bidrar till att minska kostnader för sjukskrivningar, vilket SvD ville ta fasta på.

 – Ljuset har förmågan att ge en positiv effekt på humöret. Idén bakom kampanjen är därför enkel, vi ville göra något som sprider energi och glädje. På ett mer övergripande plan tror vi också att vår journalistik bidrar till att ge läsarna en mer upplyst vardag, säger Anna-Karin Liljeblad, brand manager på SvD, i ett pressmeddelande. 

I de sju busskurerna som återfinns runt om i Stockholm (Gullmarsplan, Södermalmstorg, Stureplan, Jarlaplan, Tekniska Högskolan, Kungsgatan och Fridhemsplan) installerades ett cirka 4 meter långt ljustak.

Kampanjen pågår fram till 2 februari och genomförs av brand experience-byrån MKTG.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

SvDKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.