Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Svegro tar nytt grepp om varumärket tillsammans med Jörgen Andersson och Hint

Publicerad: 21 oktober 2022, 09:11

Oscar Rosdahl, vd Svegro

Foto: Pressbild

Det familjeägda företaget Svegro växer och tar nya kliv. Nu inleder man ett samarbete med trend- och strategibyrån Hint och varumärkeskonsulten Jörgen Andersson, med lång erfarenhet från bland annat modeindustrin och H&M, för att utveckla sitt erbjudande och varumärke.

Ämnen i artikeln:

KampanjNyheter

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


Svegro grundades år 1960 med idéen att ge stockholmarna lokalt odlade, högkvalitativa grönsaker. Svegro är i dag Sveriges ledande producent av färska örter och sallat, med ekologisk odling på Färingsö utanför Stockholm. 

– Svegro vill skapa svenska gröna smaker i världsklass. Vi vill vara med och driva den svenska självförsörjningen, bidra till hållbar matglädje och skapa värde, bland annat genom att lyfta underutvecklade kategorier. Med hjälp av våra partners vill vi lyfta blicken än mer och få in nya perspektiv. Hint är experter på människor och trender och Jörgen har lång erfarenhet från andra framåtblickande branscher. Målet är att bättre förstå konsumenter och omvärlden för att spetsa vårt erbjudande och öka vårt värde, säger Oscar Rosdahl, vd på Svegro i ett pressmeddelande. 

Samarbetet med Hint och Jörgen Andersson ska lägga in en extra växel i arbetet som ska mynna ut i en ny strategisk plattform med både visuell och språklig identitet samt möjligheter för framtida utveckling. 

– Med sitt fokus på grön och klimatsmart mat ligger Svegro helt rätt i tiden och arbetet handlar om att säkerställa att man fortsätter att göra det. Därför är det viktigt med framtidssäkring och att utforma en långsiktig plattform och strategi. Det är ett hungrigt och nyfiket bolag och det ska bli superkul att få jobba tillsammans, säger Claes Bodén, grundare och vd på Hint i ett pressmeddelande.

– Mat har alltmer kommit att bli en del av människors självbild och identitet och Svegro är i en väldigt spännande fas. Med min långa erfarenhet av utveckling inom andra branscher, inte minst livsstilsvarumärken, hoppas jag kunna bidra med andra ögon och ge nya och nyttiga perspektiv till Svegro när de nu tar nya kliv, säger Jörgen Andersson, senior varumärkeskonsult i ett pressmeddelande.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev