Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag05.07.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

”Svemester” och lokala leverantörer präglar Lidls sommarkampanj

Publicerad: 24 Juni 2020, 09:15

I årets sommarkampanj har Lidl satsat fullt ut på Sverigetemat.


Ämnen i artikeln:

VoltLidlJMWGolinMake Your Mark

I början av mars skrev en lång rad små svenska livsmedelsproducenter under en gemensam debattartikel där de meddelade att de på grund av coronapandemin riskerade att duka under. Livsmedelskedjan Lidl beslutade sig för att svara producenterna och ge dem möjligheten till ett snabbspår som leverantörer till Lidl. Ett hundratal bolag nappade och nu har 50 av dem gått igenom processen som krävs för att bli godkänd leverantör. Kring temat lokala leveratörer, och en mer allmän hyllning av Sveriges som semesterdestination, bygger Lidls nya sommarkampanj.

– Under pandemin har vi sett hur svenska konsumenter bryter sina vanor och förändrar sina beteenden. Vi har också sett ett ökat intresse för svenska leverantörer under våren, samtidigt som fler väljer att handla hos oss. Så med kampanjen följer vi upp konsumenternas förändrade beteenden och vårt initiativ för att stötta Sveriges små livsmedelsproducenter, säger Bella Goldman, marknads- och kommunikationsdirektör Lidl Sverige.

Kampanjen kommer att synas i tv, print, digitalt, sociala medier och via pr. Byråerna bakom kampanjen består av hela Lidls byråflora: Volt, Make Your Mark, Starcom och JMWGolin. Kampanjen är en del av konceptet ”Allt annat är olidligt” som senare i sommar kommer att byggas ut med nya familjemedlemmar till huvudkaraktären Roger.

– Vi vill visa på vårt breda sortiment med varor av högsta kvalitet till bästa pris och samtidigt stötta Sveriges många matproducenter, från sydligaste Skåne nordligaste Norrland. Dessutom vill vi erbjuda våra kunder möjligheten att upptäcka en ny destination i sommar, fortsätter Bella Goldman.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.