onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Svensk Adressändring vill hjälpa folk att minska ”flyttslarvet”

Publicerad: 29 september 2022, 11:50

Att ha koll på allt när man flyttar är kanske inte helt enkelt, det speglar Svensk Adressändring i en ny humoristisk kampanj framtagen av Nord DDB.

Ämnen i artikeln:

Nord DDBNyheter

R

Redaktionen

red@resume.se


För vissa är det självklart att registrera sin nya adress när man flyttar, men inte för alla. I en ny kampanj menar Svensk Adressändring att för få svenskar känner till att de tar hand om alla adressändringar i landet och att endast cirka tre procent av svenska företag köper information från Skatteverket. Vilket riskerar att leda till att din post inte flyttar när du själv gör det.

Nu vill Svensk Adressändring öka medvetenheten kring hur adressändringen faktiskt går till i Sverige

– Kan vi göra det med humor så är det en bonus, kommenterar Carin Andersson, vd på Svensk Adressändring.

Kampanjen Adressändra på riktigt ska hjälpa svenska folket att minska det omedvetna ”flyttslarvet”.

Kampanjen består av fyra filmer som går i sociala medier, Youtube, display och direktreklam. Det är den andra kampanjen som görs i samarbetet mellan Svensk Adressändring och Nord DDB.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev