Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Svensk Fastighetsförmedling byter skepnad i jättekampanj

Publicerad: 25 januari 2022, 14:29

Svensk Fastighetsförmedling visar upp en ny logotyp och ett nytt butikskoncept.

Foto: Svensk Fastighetsförmedling/pressbild

Ny logotyp, ny identitet och ett nytt butikskoncept. Svensk Fastighetsförmedling får ett ansiktslyft för att bli ett modernare varumärke som är mer hållbara och möter kundernas krav. ”Att vi byter identitet och logotyp är en viktig del i vår utveckling”, säger Jennie Skogsborn Missuna.


Ämnen i artikeln:

Svensk FastighetsförmedlingKampanj

230 av Svensk Fastighetsförmedlings bobutiker ska göras om och få nya skyltar i Sverige och i Spanien.  Mäklaren kommer också byta logotyp, byta sin identitet och samtidigt lansera en stor marknadsföringskampanj för att cementera sin nya varumärkesidentitet.

I ett pressmeddelande skriver bolaget att kunden idag kräver mer av varumärket i form av olika grader av servicenivå, mer rådgivning och hållbara val. 

– Vårt varumärke är välkänt, och vi uppfattas redan som trovärdiga, kunniga och engagerade men vi vill ladda det med fler associationer som nytänkande och moderna, för att vi ska kunna möta kunders förväntningar och krav. Att vi byter identitet och logotyp är en viktig del i vår utveckling och det säger sig självt att vi inte kan ge dagens kunder det de vill ha med gårdagens metoder. Svensk Fastighetsförmedlings varumärke ska framåt rymma så mycket mer, säger Chief Experience Officer Jennie Skogsborn Missuna.

”En naturlig utveckling”

Bolaget ska bland annat lansera erbjudanden för att förenkla, underlätta och skapa förutsättningar för ”hållbart boendeliv”.

– Det vi gör är en naturlig utveckling i linje med hur företaget har fungerat under 85 år. Vi har varit först med kvinnliga mäklare, söndagsvisningar, vi var med och skapade Hemnet. Att vi nu satsar på fler och bredare erbjudanden kring hela boendelivet är bara en fortsättning av hur Svensk Fastighetsförmedling alltid har arbetat. Våra kunder har fler och nya behov och vi anpassar oss efter det, både i hur vi arbetar och vad vi erbjuder, berättar Liza Nyberg, vd, Svensk Fastighetsförmedling.

Marknadsföringskampanjen kommer att gå under våren och hösten i TV och radio samt sociala mediekanaler tillsammans med alla kontor och lokal dagsmedia och utomhus.

Arbetsgrupp

Svensk Fastighetsförmedling:

Jennie Skogsborn Missuna, Chief Experience Officer, Maria Sånge Brand & Content Manager, Marisa Fjärem Service & User Experience Designer, David Granström Projektledare.

Varumärkesbyrå Grow: 

Elsa Victorin Business Director, Peter Asplund Client Director,

Kajsa Svärd Director Brand Strategy, Helena Helsing Mork Concept Developer & Copywriter,

Johan Bergman Design Director. Niclas Engsäll Executive Creative Director,

Erik Arve Junior Brand Identity Designer, Mari Strömkvist Project Manager/Producer

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.