Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Svensk ventilation i stor kampanj: ”Den luft huset andas är den luft du andas”

Publicerad: 14 september 2021, 14:10

Svensk Ventilation gör sin hittills största kampanj. Tillsammans med byrån Pool slår organisationen på stora trumman och gör både utomhusreklam, en Tiktok-tävling och influencer-samarbete. Men mest uppseendeväckande är muralmålningarna.


Ämnen i artikeln:

Pool

Kampanjen kommer pågå fram till slutet av november och syns i flera kanaler. Utomhusreklam, Tiktok-tävling, sociala medier och stora väggmålningar på bostadshus. Patrik Lindkvist är art director på Pool.

– Utgångspunkten är att vi vill väcka uppmärksamhet kring luften och ventilationens betydelse för hälsa och välmående. Vi landade i att vi aldrig varit så medvetna om våra andetag som nu. Ventilationen är ju husets sätt att andas, och den påverkar i förlängningen vår andning. Vi ville helt enkelt peka ut ventilerna och jämföra likheterna i husets och vår andning, säger han.

Kampanjen har tre ben: boende, arbetsplats, och skola. På samtliga platser är ren luft viktigt, säger Patrik Lindkvist, och utifrån platserna riktar man sig mot olika målgrupper.

– Luftkvaliteten påverkar vår arbetsprestation, och där ser vi Tiktok som ett sätt att nå såväl elever som lärare.

Tiktok-tävlingen riktar sig mot sjätteklassare och uppmanar eleverna att tänka till om hur luftkvaliteten i klassrummen är.

– Det har varit ett väldigt spännande samarbete, säger Patrik Lindkvist och fortsätter:

– Ventilation är kanske inte det mest upphetsande ämnet, men ju mer man läser på desto mer inser man hur viktigt det är.

Alicia Price

Reporter

alicia.price@resume.se

Ämnen i artikeln:

Pool

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News