måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Svenska kreatörer i fokus för Uniqlos vårkampanj

Publicerad: 25 januari 2023, 08:45

Roy Jr-vinnaren Nim Kyoung Ran en av profilerna som frontar.

Ämnen i artikeln:

NyheterUniqloAWB

Thomas Nilsson

thomas.nilsson@resume.se


Trots att vi fortfarande befinner oss i januari kryper våren oundvikligen närmare. Nu lanserar Uniqlo sin nya kollektion för övergångssäsongen mellan vår och vinter, en typ av säsong som i Skandinavien är osedvanligt lång. Lanseringskampanjen är framtagen av AWB och frontas av regissören Nim Kyoung Ran, modeprofilen och fastighetsanalytikern Michelle Jeng och möbeldesignern Nils Ahrenberg. För fem år sedan vann Ran priset som Sveriges mest talangfulla reklamregissör vid Roygalan. Sedan dess har hon bland annat regisserat reklamfilm för Försvarsmakten, Mind och Ikea. 

Inom ramen för kampanjen berättar de tre profilerna om hur de hanterar tidigare nämnda övergångssäsong.

– Jag värdesätter enkelhet, kvalitet och förmågan att parera olika aktiviteter och miljöer. Jag värdesätter också en hållbar garderob, där flera plagg kan användas för olika tillfällen. Med det i åtanke tycker jag Lifewear-filosofin passar min livsstil väldigt bra, säger Michelle Jeng i ett pressmeddelande.

– Jag tror att Uniqlo strävar efter liknande mål som jag själv gör. Vi vill båda lösa ett problem och samtidigt göra det vackrare och mer hållbart, säger möbeldesigner Nils Ahrenberg.

Ett axplock av bilderna från kampanjen:

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev