Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag04.12.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Svenska Oumph! kampanjsatsar i Stockholm och London

Publicerad: 20 November 2020, 08:27

Efter att tidigare i år ha blivit uppköpta satsar svenska Oumph! på kraftig internationell expansion.


”Taste it to get it” är namnet på svenska vegvarumärket Oumphs senaste kampanj. Tidigare i år blev de uppköpta av internationella Livekindly Collective, något som fungerat som startskott för en expansionsplan både i Sverige och internationellt. Under 2021 kommer varumärket att lanseras i Tyskland, Australien och Sydafrika.

– Oumph! har ett varumärke och produktportfölj som uppskattas av veganer så väl som flexitarianer.Med kampanjen ”Taste It To Get It” ville vi visa upp varumärket för en ännu bredare målgrupp för att få fler människor att upptäcka hur gott växtbaserad mat kan vara, säger Henrik Åkerman, global brand director på Oumph!

”Taste it to get it” kommer att synas i både Stockholm och London. I London kompletteras den digitala kampanjen av en väggmålning i Shoreditch, en väggmålning som i sig tar plats i de rörliga enheterna.

– Världen behöver fler hållbara lösningar inom livsmedel och på Oumph! tror vi att nyckeln till att skapa förändring ligger i smakupplevelsen. Vår ambition när vi gick med i Livekindly Collective var att stärka vår position på befintliga marknader men också att lansera varumärket på fler marknader för att nå ut till fler konsumenter snabbt, fortsätter Henrik Åkerman.

Oumph! kommer även att i januari gå in som sponsor för initiativet Veganuary, ett initiativ där fler uppmanas äta mer vegetariskt och veganskt.

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.