Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag25.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Svenska Spel lanserar digital hejarklack för längdåkningsfans

Publicerad: 10 Februari 2020, 13:34

Svenska Spel vill undersöka hur man med hjälp av modern teknik kan göra tittare till publik och därmed förhöja upplevelsen för åkarna.

Foto: Pressbild

Med en digital hejarklack blir det möjligt för de som kollar på världscuptävlingarna i längdskidor hemma framför tv:n att göra sin röst hörd på arenan. Bakom tjänsten ligger längdskidlandslagets sponsor Svenska Spel.


Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Inför världscuptävlingarna i längdskidor i Östersund som äger rum 14-16 februari har längdskidlandslagets sponsor Svenska Spel tagit fram en digital hejarklack. Syftet är att ge svenska fans runtom i världen en fysisk röst på arenan. Genom ett klick på en sajt spelas hejarop upp i högtalare på arenan under tävlingarna. 

Med tjänsten vill Svenska Spel undersöka hur man med hjälp av modern teknik kan göra tittare till publik och därmed förhöja upplevelsen för åkarna. 

LÄS MER: Svenska Spel låter fansen bo granne med landslaget under handbolls-VM 

Den forne VM-medaljören Anders Södergren är ansiktet utåt för kampanjen. 

– Jag vet ju av egen erfarenhet hur fantastiska de svenska fansen är och hur mycket deras hejande betyder. De bär åkarna fram till bragder. Men allt det hejande som sker framför tv-apparaterna bidrar inte på samma sätt till ett adrenalinpåslag som det på plats. Jag kan inte vara den första som tänkt tanken att det vore otroligt om alla de som kollar på tv hemma kunde bidra till stämningen på själva skidstadion, säger Anders Södergren i ett pressmeddelande. 

Insamlingen av hejarop påbörjades den 7 februari och pågår till och med att tävlingarna är avslutade den 16 februari. Insamlingen sker genom att fans väljer mellan förinspelade längdskidrelaterade hejarramsor som de sedan med ett klick skickar till högtalare på arenan. Bakom kampanjen ligger Jung Relations. 

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@resume.se

Ämnen i artikeln:

Svenska Spel

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.