tisdag7 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Svenska spel lanserar ny kampanj: ”Arbetsgruppen är inbitna supportrar”

Publicerad: 28 september 2022, 09:01

Svenska spel lanserar ny kampanj.

Foto: Pressbild/Svenska spel

Igår lanserades Svenska spels nya kampanj och spel ”Fullträff”: ”Många i arbetsgruppen är inbitna fotbollssupportrar”, säger Jeremy Phang på Perfect Fools som tagit fram kampanjen.

Ämnen i artikeln:

KampanjSvenska SpelPerfect Fools

JW


Nu spelar det inte längre någon roll vilket lag som vinner. Det är kontentan i Svenska spels nya sportspel och medföljande lanseringskampanj som de hoppas ska väcka sportspelare och supportrars intresse.

– Vilket lag som vinner eller förlorar är ju allt vad fotboll handlar om. Men på Fullträff tippar du antal mål i matchen, vilket ställer fotbollens grundförutsättningar lite på ända. Du vill ju till exempel inte att ditt favoritlag ska förlora, men samtidigt kan du vinna 50 miljoner om du tippar rätt, säger Monica Sandström, brand manager, på Svenska spel sport och casino.

LÄS OCKSÅ: Åkestam Holst och Marginalen Bank utmanar i ny reklamkampanj 

Lanseringskampanjen för spelet har huvudbudskapet ”Nu spelar det (typ) ingen roll vilka som vinner” och är framtagen tillsammans med Perfect Fools. Genom video och radio får personer som exponeras för kampanjen träffa supportrar som berättar att de inte längre bryr sig om vilket lag som vinner.

– Många i arbetsgruppen är inbitna fotbollssupportrar, så det är trots allt med blandade känslor som vi går ut med att det nu inte spelar någon roll vem som vinner, säger Jeremy Phang, Perfect Fools.

Kampanjen kommer bland annat gå utomhus, på sportsajter och i Sportbladet. 

LÄS OCKSÅ: Inför bröstcancermånaden: Lindex lyfter vikten av att undersöka sina bröst 

Arbetsgrupp:

Svenska Spel Sport & Casino:

Eva-Marie Röhl, Marknadsansvarig Sport

Monica Sandström, Brand Manager poolspel

Marcus Grahn Pettersson, Produktionsledare

Perfect Fools:

Desiré Engström, Creative/Copywriter

Jeremy Phang, Creative/Art Director

Petter Träff, Planner

Charlotte Zetterström, Client Lead

Michael Davinder, Producer

Evelina Lindahl, Designer

Mattias Mattisson, Design Director

Colony:

Marcus Sundqvist, Byråproducent

Produktionsbolag FLX:

Bill Schumacher, Regissör

Frida Heder, Producent

Flickorna Larsson:

Daniel Kilgren

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev