Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.04.2021

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Sveriges Radio ska bygga varumärke – lyfter fram ljudupplevelsen

Publicerad: 26 Februari 2021, 08:27

Foto: Elisabeth Toll

Kampanjen är inledningen på en långsiktig kommunikationssatsning.


Ämnen i artikeln:

Sveriges Radio

Sveriges Radio inleder nu en långsiktig satsning på att stärka svenskarnas förhållande till varumärket.

– Jag är stolt över att Sveriges Radio har högst förtroende av samtliga mediebolag i Sverige och att vi når ut till över 7 miljoner lyssnare varje vecka. Samtidigt är konkurrensen om lyssnarnas tid tuffare än någonsin. Därför fokuserar den här kampanjen på att stärka relationen till våra lyssnare och locka nya genom att visa vad våra fantastiska ljudupplevelser kan leda till, säger Helena Engqvist, kommunikationsdirektör.

Kampanjen är framtagen av Sveriges Radios inhousebyrå och filmenheterna har skådespelaren Rolf Lassgård som berättarröst. Ytorna där den kommer att synas är i tv, utomhus, på de stora nyhetssajterna och i sociala medier. 

– Konceptet lyfter fram lyssnandet som grunden för all kommunikation, att man genom att lyssna får nya perspektiv. Lyssnandet tar med oss på en utvecklingsresa även när vardagen går på repeat, och det för oss lite närmare varandra, säger Åsa Kellner, Inhousebyråchef.

Se samtliga enheter nedan.

Bild 1/3  

Foto: Elisabeth Toll

Arbetsgrupp

Sveriges Radios Inhousebyrå i samarbete med:

Koncept: Annika Rehn Frobell och Barsch

Produktionsbolag: LundLund och Acne

Musik: Magnus Frykberg tillsammans med bland andra Sveriges Radios Symfoniorkester

Röst: Rolf Lassgård

 

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

Sveriges Radio

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.