Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

SVT gör pastisch på Palmeutredningens presskonferens – ska locka tittare till På spåret

Publicerad: 14 oktober 2021, 08:48

Kristian Luuk och Fredrik Lindström verkar ha dragit igång en egen ”På spåret-utredning”.


Ämnen i artikeln:

På SpåretSVTOlof Palme

När SVT i går skulle avslöjas vilka som tävlar i den kommande säsongen av På spåret valde SVT att göra det i samma stil som Palmeutredningens mycket omtalade och hårt kritiserade presskonferens förra året.

I filmen ser vi Kristian Luuk och Fredrik Lindström lägga fram sin egna utredning och de deltagarbeslut som det lett fram till.

– Det har blivit en tradition för oss att hitta roliga sätt att presentera vilka som ska vara med och tävla i På spåret. Vi har bland annat gjort det i samma stil som en lottning för fotbolls-VM där gråa män i kostym drog fram namn ur små platsbollar och vi har haft en påhittat spårdirektör som ifrågasatte valet av tävlande och programledare. Palmeutredningens presskonferens var en tacksam förebild där vi både kunde få in tafflighet, många namn och mycket göteborgshumor, säger Fredrik Lundh, creative director på SVT:s Inhousebyrå.

Presskonferensen sändes direkt i SVT1 klockan 20.00 under onsdagen och publicerades samtidigt på Aftonbladet.se och i sociala medier.

Arbetsgrupp

Joakim Söderqvist, Regissör

Fredrik Lundh, Creative Director

Hamon Hosseini, Kommunikationsansvarig.

Martin Sundborn, Redaktör På spåret

Christina von Sydow, Projektledare På spåret

 

 

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Ämnen i artikeln:

På SpåretSVTOlof Palme

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.