fredag31 mars

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

SVT vill få förstagångsväljare att göra Valkompassen

Publicerad: 17 juni 2022, 09:28

Sveriges Television går ut med en ny kommunikationskampanj där man följer ungas frågeställningar och råder dem att ta hjälp av, just det, SVT.

Ämnen i artikeln:

SVT NyheterNyheterKampanj

R

Redaktionen

red@resume.se


Kampanjen är framtagen av KWD Studio och riktar sig till unga väljare. Målet är att få målgruppen att ladda ner SVT Nyheter-appen och göra Valkompassen. Budskapen och enheterna är skapade för att ses på mobilen; till exempel är alla videor i vertikalt format.

— Målgruppen lever sina liv genom mobilen, så för att nå fram måste budskap och tonalitet men också produktion av enheterna jacka i det beteendet. Därför är idé och kampanjstrategi utvecklade för mobila plattformar, säger Jon Dreierbakken, konceptutvecklare på KWD Studio.

Kampanjen består av en radiospot och sju filmer och kommer pågå under sommaren, fram till valet.

— SVT är till för alla. Därför behöver vi visa att vi är relevanta för unga människor, och kan vara en del av deras vardag, säger Christer Mellstrand, marknadschef på SVT.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

KWD Studio

Jon Dreierbakken koncept, regi

Hannah Kirsebom koncept, manus

Jonatan Ericson kampanjstrateg

Johanna Celion projektledare

Karolina Westerlund kundansvarig

SVT

Fredrik Lundh

Jean-Fransois Bonis

Christer Mellstrand, marknadschef

Produktion

Ville Olin, Producent Makeriet

Filip Stankovic, DoP 

Nils Rydell, Edit & Post 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev