Kampanj
SVT vill få förstagångsväljare att göra Valkompassen
Publicerad: 17 juni 2022, 09:28
Sveriges Television går ut med en ny kommunikationskampanj där man följer ungas frågeställningar och råder dem att ta hjälp av, just det, SVT.
Kampanjen är framtagen av KWD Studio och riktar sig till unga väljare. Målet är att få målgruppen att ladda ner SVT Nyheter-appen och göra Valkompassen. Budskapen och enheterna är skapade för att ses på mobilen; till exempel är alla videor i vertikalt format.
— Målgruppen lever sina liv genom mobilen, så för att nå fram måste budskap och tonalitet men också produktion av enheterna jacka i det beteendet. Därför är idé och kampanjstrategi utvecklade för mobila plattformar, säger Jon Dreierbakken, konceptutvecklare på KWD Studio.
Kampanjen består av en radiospot och sju filmer och kommer pågå under sommaren, fram till valet.
— SVT är till för alla. Därför behöver vi visa att vi är relevanta för unga människor, och kan vara en del av deras vardag, säger Christer Mellstrand, marknadschef på SVT.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
KWD Studio
Jon Dreierbakken koncept, regi
Hannah Kirsebom koncept, manus
Jonatan Ericson kampanjstrateg
Johanna Celion projektledare
Karolina Westerlund kundansvarig
SVT
Fredrik Lundh
Jean-Fransois Bonis
Christer Mellstrand, marknadschef
Produktion
Ville Olin, Producent Makeriet
Filip Stankovic, DoP
Nils Rydell, Edit & Post