Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 30 mars 2022, 07:45
Sweco har lovat att ”förändra samhället tillsammans”.
Sweco vill stärka bilden av sitt varumärke och släpper en ny kampanj för lyfta företagets löfte om att förändra samhället tillsammans med individen. I vår släpps bland annat en film, som Spotlight gjort tillsammans med Makeriet.
Sweco vill stärka sitt varumärkeslöftet ”Transforming society together”, och har därför tagit fram en kampanj med hjälp av Spotlight, som går ut på att visa hur företaget tillsammans med sina kunder skapar lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringen och gör framtidens städer mer hållbara.
– Vi tror benhårt på att alla perspektiv och kompetenser behövs för att skapa de mest hållbara lösningarna, för alla. Kampanjen fokuserar på resultatet av det som vi på Sweco gör – värdet vi skapar för våra kunder och samhället i stort, men också för den enskilda människan, säger Emma Månson, kommunikationschef på Sweco i ett pressmeddelande.
Kampanjen riktas mot en mängd olika målgrupper och affärsområden via Youtube, sociala medier, displayannonsering, PR och content i Swecos egna kanaler.
– Uppdraget var att ge Swecos bidrag till samhället ett annat perspektiv. Genom att spegla de vardagliga och extraordinära upplevelserna hos de människor som lever sina liv där Sweco gjort skillnad. Vi vill förtydliga Sweco som mer än ett företag som ritar, planerar och leder stora projekt och framhäva deras position som samhällsformare. Och det tycker jag att vi lyckats med, säger Karl Nelson, kreativt ansvarig på Spotlight i samma pressmeddelande.
Kampanjen rullar under större delen av våren och hösten. Bland annat kommer en film, framtagen tillsammans med produktionsbolaget Makeriet, gå i olika versioner.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp Sweco
Anna Hanerud, projektledare
Hanna Haeggström, chef marknadskommunikation
Angelica Zwahlen, digital kommunikationsspecialist
Maria Månsson, ansvarig externa digitala kanaler
Lotta Sundin, skribent & content manager
Mattias Lindmark, SoMe-ansvarig
Maria Rignér – Kommunikatör
Marie Wennerberg, chef Corporate Communications
Arbetsgrupp Spotlight
Maria Wimnell – Projektledare
Mathias Murman – Kampanjstrateg
Karl Nelson – Kreativt ansvarig
Simon Zingerman – Art Director
Diana Lahdo – Affärsstrateg
Stefan Rydén – Planner
Tommy Perlhamre – Digital strateg
Arbetsgrupp Makerietx
Simon Gullström - Regissör, klipp
Ville Olin - Producent
Sara Börje Ramberg - Produktionsledare
DoP: Elias Bergqvist
Musik, ljud och grade: Vårsnö
Voice Over: Casting by Smile