Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Sweco i ny varumärkessatsning – ska fokusera på individen

Publicerad: 30 mars 2022, 07:45

Sweco har lovat att ”förändra samhället tillsammans”.

Sweco vill stärka bilden av sitt varumärke och släpper en ny kampanj för lyfta företagets löfte om att förändra samhället tillsammans med individen. I vår släpps bland annat en film, som Spotlight gjort tillsammans med Makeriet.


Ämnen i artikeln:

Spotlight PRKampanjPRPR-kampanj

Sweco vill stärka sitt varumärkeslöftet ”Transforming society together”, och har därför tagit fram en kampanj med hjälp av Spotlight, som går ut på att visa hur företaget tillsammans med sina kunder skapar lösningar för att hantera urbaniseringen, ta vara på digitaliseringen och gör framtidens städer mer hållbara.

– Vi tror benhårt på att alla perspektiv och kompetenser behövs för att skapa de mest hållbara lösningarna, för alla. Kampanjen fokuserar på resultatet av det som vi på Sweco gör – värdet vi skapar för våra kunder och samhället i stort, men också för den enskilda människan, säger Emma Månson, kommunikationschef på Sweco i ett pressmeddelande.

Kampanjen riktas mot en mängd olika målgrupper och affärsområden via Youtube, sociala medier, displayannonsering, PR och content i Swecos egna kanaler.   

– Uppdraget var att ge Swecos bidrag till samhället ett annat perspektiv. Genom att spegla de vardagliga och extraordinära upplevelserna hos de människor som lever sina liv där Sweco gjort skillnad. Vi vill förtydliga Sweco som mer än ett företag som ritar, planerar och leder stora projekt och framhäva deras position som samhällsformare. Och det tycker jag att vi lyckats med, säger Karl Nelson, kreativt ansvarig på Spotlight i samma pressmeddelande.

Kampanjen rullar under större delen av våren och hösten. Bland annat kommer en film, framtagen tillsammans med produktionsbolaget Makeriet, gå i olika versioner.  

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Transforming society together

Arbetsgrupp Sweco

Anna Hanerud, projektledare

Hanna Haeggström, chef marknadskommunikation

Angelica Zwahlen, digital kommunikationsspecialist

Maria Månsson, ansvarig externa digitala kanaler

Lotta Sundin, skribent & content manager

Mattias Lindmark, SoMe-ansvarig

Maria Rignér – Kommunikatör

Marie Wennerberg, chef Corporate Communications

 

Arbetsgrupp Spotlight

Maria Wimnell – Projektledare

Mathias Murman – Kampanjstrateg

Karl Nelson – Kreativt ansvarig

Simon Zingerman – Art Director

Diana Lahdo – Affärsstrateg

Stefan Rydén – Planner

Tommy Perlhamre – Digital strateg

 

Arbetsgrupp Makerietx

Simon Gullström - Regissör, klipp

Ville Olin - Producent

Sara Börje Ramberg - Produktionsledare

DoP: Elias Bergqvist

Musik, ljud och grade: Vårsnö

Voice Over: Casting by Smile 

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.