Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Kampanj
Publicerad: 15 oktober 2020, 07:55
När Swedbank fyller 200 år lyfter de fram att det inte är så mycket som förändrats.
Den här veckan har Swedbank inlett sitt 200-årsjubileum. Jubileet uppmärksammas bland annat med en kampanj, framtagen av Forsman & Bodenfors, som berättar om banken då och nu.
– Swedbank och sparbankernas gemensamma historia är intressant i sig, men framför allt säger den något om hur det moderna Sverige vuxit fram – från fattigt bondesamhälle till ett av världens mest moderna länder. Under hela den resan har vi varit en del av våra kunders vardag och drömmar, oavsett om det handlat om att skapa sig ett hem, förverkliga en affärsidé eller starta ett sparande, säger Johan B Eriksson, head of group communication, på Swedbank.
I filmerna lyfter Swedbank upp hur de hjälpt småsparare med sin privatekonomi sedan 1820. Utgångspunkten och signalerna de vill skicka tycks vara att de alltid stått på småspararnas sida och att de är samma bank då som nu. Utöver kampanjen som rullar i tv, utomhus och i sociala medier har de även tagit fram ett 72-sidigt magasin som går ut till alla anställda, kunder och samarbetspartners. Magasinet, som berättar bankens historia, är framtaget i samarbete med Centrum för näringslivshistoria.
I klippet nedan är de fyra reklamfilmerna ihopklippta till en.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.