Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Systembolaget släpper app – vill få fler att se över sitt drickande

Publicerad: 4 mars 2021, 10:22

Bild från Systembolagets nya kampanj.

En ny kampanj från Systembolaget vill få oss att tänka även på morgondagen – även under festkvällen.


Ämnen i artikeln:

Systembolaget

Logga dagens alkoholintag och få en större insikt i hur drickandet påverkar dig. Det är grundidén med Systembolagets nya app Måttfull, som vill få fler svenskar att reflektera kring sin alkoholkonsumtion. 

Resultatet av ett måttfullt drickande illustreras i en ny kampanj för appen, som kommer att synas på Youtube, TV4 Play, Instagram, Facebook, radio, podcast, i butikskommunikation samt via egna digitala kanaler. 

I den rörliga kampanjen syns bland annat en man blanda drinkar på kvällen, och sedan göra ordning en nappflaska morgonen efter. 

– I stället för att säga ”drick inte alls så mår du bättre” vill vi visa att man kan njuta av god dryck till middagen OCH ha energi kvar till allt man vill göra i morgon, oavsett om det gäller att skjutsa barn till träning, jobba i trädgården eller få till en löprunda. Med bättre koll på sin konsumtion kan man både förlänga kvällen och vakna pigg, säger Carolina Nilsson, chef Kommunikationsstrategi på Systembolaget, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen har producerats av Systembolaget Inhouse. 

– Vi vet att många är intresserade av sin hälsa och reflekterar mycket kring vad de äter och hur de tränar. Kanske är det inte lika vanligt att reflektera kring alkohol? I appen finns både fakta och tips om hur man kan tänka för att må bättre i morgon.

 

Julia V. Caesar

Reporter

julia.v.caesar@resume.se

Ämnen i artikeln:

Systembolaget

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.