Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Tareq Taylor bryter samarbetet med Nescafé

Publicerad: 17 november 2021, 14:08

Foto: Sonja Lovdal

Tareq Taylor kommer att bryta sitt samarbete om att göra reklam för Nescafé. Julvärden bryter samarbetet eftersom Nescafé ägs av Nestlé.


Ämnen i artikeln:

NestléReklam

Den 8 november skrev Resumé att krögaren och stjärnkocken Tareq Taylor axlade rollen som officiell ambassadör för snabbkaffet Nescafé. 

– Det känns bra, tycker jag, det är ett företag med sunda värderingar. För mig är det viktigt att man ser till att produkten är schyst hela vägen, att man säkrar både arbetsförhållanden och produkt. Att det står för något med goda mänskliga värden - jag driver ju själv restaurang och det är just mötet mellan människor som jag hoppas att jag bidrar med, förutom god gastronomi då. Fikastunden är ett möte mellan människor, vi jobbar i samma bransch, sa han till Resumé då.

Men nu bryter SVT:s julvärd samarbetet med snabbkaffejätten. Detta eftersom varumärken ägs av Nestlé och de bojkottas av Svenska Vårdförbundet, enligt GP.

Bolaget kritiseras för att marknadsföringen av bröstmjölksersättning i fattiga länder bryter mot WHO:s rekommendationer om amning.

LÄS MER: Tareq Taylor om nya samarbetet: ”Det jag har gemensamt med Clooney är det silvriga håret” 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

NestléReklam

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.