Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Tarmtrubbel i fokus när apotekskedjan tar omtag i varumärkesarbetet

Publicerad: 28 april 2022, 12:25

Magbesvär är temat för en av de nya reklamfilmerna.

Foto: Apoteket Hjärtat/Pressbild

Apotek Hjärtat lanserar ett nytt kommunikationskoncept och tar nya tag i sin varumärkeskommunikation. Tillsammans med Åkestam Holst NoA lanserar de ”Alltid nära dig” och två nya reklamfilmer.


Ämnen i artikeln:

IcaÅkestam HolstKampanj

Apotek Hjärtat och Åkestam Holst NoA är inne på sitt tofte år tillsammans. Och under 2022 tar de både bolagen ett omtag i varumärkeskommunikationen. Samarbetet utmynnar i kommunikationskonceptet ”Alltid nära dig” och ska visa apotekskedjan vilja att komma ”ett steg närmare människor och visa hur man med en mänsklig och ärlig röst kan finnas där för sina kunder när och var de än behöver det, genom livets alla skeenden”.

– Är man Sveriges största apotek så är det viktigt att visa förståelse för hur människor mår och hur deras verklighet och behov ser ut. Det har vi verkligen velat ta fasta på med våra nya filmer, säger kreatörerna Stephanie Moradi och Caroline Andersson.

Kampanjen flankeras av två reklamfilmer som handlar om att leva med magbesvär och läkemedel. Apoteket Hjärtat vill öka kännedomen kring att man kan hämta ut sina recept online. Nytt i kommunikationen är också att den innehåller statistik, enligt apotekskedjan.

– Till oss är alla välkomna oavsett behov, så det var viktigt att hitta olika situationer med hög igenkänning bland många. Människors hälsa och välbefinnande är förstås det viktigaste för oss, samtidigt tror vi på att lätta upp stämningen ibland och den balansen tycker jag verkligen att vi har hittat i de nya filmerna, säger Sanna Hansen, Brand & Advertising Manager, Apotek Hjärtat.

Filmerna är regisserade av Sacarias Kiusalaas och producerade av B-Reel Films. UM är mediabyrå.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om Vimeo är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupper:

Apotek Hjärtat

Sanna Hansen, Brand & Advertising Manager

Fredrik Kullberg, CMO

Åkestam Holst NoA

Annika Åhlund, Client Director

Camilla Ryttare, Produktionsledare

Henrik Sjödin, Planner

Frida Norén, Planner

Caroline Andersson, Kreatör

Stephanie Moradi, Kreatör

Lina Stenberg, Byråproducent

BKRY NoA

Lotta Person, Formgivare

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

IcaÅkestam HolstKampanj

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.