Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Techbolagen i gemensam kampanj

Publicerad: 20 maj 2022, 12:16

Genom medtechbolaget Dynamic Codes DNA-test blir kunderna rekommenderade en veckomeny. Kavall levererar matvarorna anpassade efter provsvaret. Magaux Dietz är en av profilerna som backar kampanjen.


Ämnen i artikeln:

NyheterMargaux Dietz

För några veckor sedan lanserade Dynamic Code och Kavall konceptet ”Dynamic Deliveries” där hemleveransen av matvaror anpassas efter kundernas livsstil och genetiska sammansättning. 

Konceptet Dynamic Deliveries kombinerar det senaste inom hälsoteknik med hemkörning av livsmedel. Dynamic Code har tagit fram ett DNA-testet som kan fungera vägledande för kostintag. Forskning har nämligen visat att individuella genvariationer får våra kroppar att reagera olika på näringsämnen i kosten. 

Efter genomfört DNA-test blir kunderna rekommenderade en veckomeny anpassad efter provsvaret. Matvaror och recept beställs sedan i Kavalls app. 

Kampanjen syns i digitala annonser, sociala medier och samarbeten med influencers, bland annat Margaux Dietz.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

 

Projektgrupp

Emma Hermansson, Content and Communications Manager på Dynamic Code

Emma Ekh, Brand Marketing Manager på Dynamic Code

Jonna Knibestöl, Head of Brand & Communications på Kavall

Hanna Johansson, Head of Marketing & Growth på Kavall

Linus Dunér Axelsson, kundansvarig på Progress PR

Natasha Bromberg, PR-konsult & projektledare på Progress PR

Isak Landaboure, frilans copy

Filip Åsberg Montgomery, frilans copy

 

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

NyheterMargaux Dietz

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.