Kampanj
Techbolagen i gemensam kampanj
Publicerad: 20 maj 2022, 12:16
Genom medtechbolaget Dynamic Codes DNA-test blir kunderna rekommenderade en veckomeny. Kavall levererar matvarorna anpassade efter provsvaret. Magaux Dietz är en av profilerna som backar kampanjen.
För några veckor sedan lanserade Dynamic Code och Kavall konceptet ”Dynamic Deliveries” där hemleveransen av matvaror anpassas efter kundernas livsstil och genetiska sammansättning.
Konceptet Dynamic Deliveries kombinerar det senaste inom hälsoteknik med hemkörning av livsmedel. Dynamic Code har tagit fram ett DNA-testet som kan fungera vägledande för kostintag. Forskning har nämligen visat att individuella genvariationer får våra kroppar att reagera olika på näringsämnen i kosten.
Efter genomfört DNA-test blir kunderna rekommenderade en veckomeny anpassad efter provsvaret. Matvaror och recept beställs sedan i Kavalls app.
Kampanjen syns i digitala annonser, sociala medier och samarbeten med influencers, bland annat Margaux Dietz.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Projektgrupp
Emma Hermansson, Content and Communications Manager på Dynamic Code
Emma Ekh, Brand Marketing Manager på Dynamic Code
Jonna Knibestöl, Head of Brand & Communications på Kavall
Hanna Johansson, Head of Marketing & Growth på Kavall
Linus Dunér Axelsson, kundansvarig på Progress PR
Natasha Bromberg, PR-konsult & projektledare på Progress PR
Isak Landaboure, frilans copy
Filip Åsberg Montgomery, frilans copy