Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Teknikföretagen lyfter nyttan med kollektivavtal i ny kampanj

Publicerad: 24 november 2022, 13:15

Teknikföretagen kampanjar för kollektivavtal.

Nu kampanjar Teknikföretagen tillsammans med tre av sina växande tech-medlemsföretag för att visa på fördelarna med ett medlemskap.

Ämnen i artikeln:

NyheterTeknikföretagen

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Bransch- och arbetsgivarorganisationen Teknikföretagen är den främsta företrädaren för svenska industriföretag när det kommer till kollektivavtal, arbetsgivarfrågor och opinionsbildning för ökad konkurrenskraft.

– Vi vill lyfta förebilder som andra Techbolag kan inspireras av. Det de har gemensamt är att de är medlemmar hos oss, är framgångsrika och ser fördelarna med att få hjälp sådant som annars skulle hindra dem i sin tillväxt, säger Julia Valentin, Kommunikationschef Teknikföretagen i ett pressmeddelande.

Kampanjen har det interna namnet ”Stolta vinnare” och grundarna Jesper Kouthhoofd, Teenage Engineering, Stefan Ytterborn, Cake och Konrad Bergström, X-shore porträtteras i svart-vita annonser tillsammans med sina produkter och personliga citat.  

Annonserna länkar till en kampanjsida med information om fördelarna med ett medlemskap och en intresseanmälan.

– Företag i stark tillväxt har ofta utmaningar med att få tiden att räcka till. Immaterialrätt, förändringar i LAS, arbetstillstånd för medarbetare utanför EU är områden som de ofta behöver stöttning i. Och om de inte sköts rätt sätt kan bli mycket tidskrävande, dyrt och påverka affärsmodellen, fortsätter Julia Valentin.

Kampanjen är helt digital med AI-baserad targeting och drar i gång vecka 45. Den är framtagen i samarbete med Soluzions och Georgious AB står för media.

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev