Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Tele2 dramatiserar känslan av att vara obegränsad

Publicerad: 29 augusti 2022, 08:13

Tele2 lanserar en ny reklamkampanj.

Foto: Skärmdump

Tele2 lanserar nya mobilabonnemang med en reklamfilm, framtagen i samarbete med M&C Saatchi.


Ämnen i artikeln:

Tele2KampanjM&C Saatchi5GNyheter

I dagarna lanserade Tele2 nya mobilabonnemang med bland annat obegränsad mobildata, där kunderna kan välja vilken 5G-hastighet som de vill ha. Nyheten sjösätts med en kampanj, som under hösten kommer gå i tv, OLV, digitalt, radio och utomhus. 

– Den här gången har vi tagit ut svängarna mer och dramatiserat känslan och upplevelsen av att vara obegränsad på riktigt genom teknik, i denna film och kampanj obegränsad genom Tele2:s mobiltelefoni, äger Jonas Lundquist, marknadsdirektör på Tele2, i ett pressmeddelande. 

Kampanjen är framtagen i samarbete med M&C Saatchi. 

LÄS MER: Stor kartläggning: Så har 169 varumärken utvecklats under pandemin – analys bransch för bransch 

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Tele2:

Marknadsdirektör: Jonas Lundquist

Brand Manager Fredrik Wasting

Creative lead/Copywriter: Åke Balfors, Mikael Norberg, Mattias Manitski

Graphic design: Kristofer Arbeus/Stefan Blomqvist

 

M&C Saatchi:

Kundansvarig/Projektledare: Bjarte Eide

Strateg: Niclas Norström

Creative Director: Linda Elers, Alexander Elers

Produktionsledare: Linda Norberg

Social Media Art Director: Andrea Andersson

Head of Social Media/Projektledare: Kristina Annehed

 

Film:

Byråproducent: Mattias Coldén, Always Frank

Produktionsbolag: Bleck

Regissör: Rune Milton

Producent: Lars Nordenson

DoP: Paul Meyers

Musik: Jonas Larsen

Editing: Peter Brandt

VFX: Michael Balle, ChemistryVFX

 

Stillbild/Social media:

Producent: Daniel Arfwedson Always Frank

Fotograf: Martin Wichardt

Assistent: Jacob Thörnäs

Retusch: Isabelle Alsén

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.