Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Tele2 öppnar ett online-buffringmuseum

Publicerad: 24 oktober 2022, 08:54

Idag lanserar Tele2 kampanjen ”Buffringmuseum” för att bevara symbolen som i och med 5G kommer bli allt ovanligare i framtiden.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjTele2

Stina Eriksson

s.eriksson.resume@resume.se


Buffringssymbolen – den snurrande symbolen som visas när innehållet laggar på din mobil – kommer att försvinna med tiden när 5G-nätet byggs ut. Tele2 öppnar nu ett buffringmuseum online för att bevara symbolen för framtida generationer. Symbolen kommer även ställas ut i en specialbyggd monter i den nyöppnade Tele2-butiken på Kungsgatan 35 i Stockholm som blir ett pop-up museum.

Med 5G ökar mobilnätets kapacitet och kommer bli upp till 10 gånger snabbare och buffringsymbolen kommer förhoppningsvis bli en ovanlig syn. Tele2 öppnar därför ett digitalt buffringmuseum där besökarna kommer kunna se symbolen i generationer framåt.

– 5G är inte bara högre hastigheter utan även kortare svarstider vilket gör att buffrandet blir ett minne blott och det är därför som vi har öppnat buffringmuséet.  Nu jobbar vi med att göra denna nya teknik tillgänglig för våra kunder med målsättningen att bygga Sveriges bästa och snabbaste 5G-nät, säger Oscar Karlsson, kommersiell chef, Tele2.

Initiativet kommer att synas runtom i Stockholm från och med i dag.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Team Tele2

Marketing Director: Jonas Lundqvist

Brand Manager: Fredrik Wasting

Head of Strategic Creative: Åke Balfors

Creative Lead: Mikael Norberg

Senior Copywriter: Mattias Manitski

Production Lead: Kristina Hedlund

Motion Designer: Stefan Blomqvist

Motion Designer: Kristofer Arbeus

PR: Fredrik Hallstan

PR byrå: Paues Åberg

 

 

Filmproduktion - Always Frank

Regissör: Daniel Börjesson 

DOP/Stillbilder: Gösta Reiland 

Executive Producer: Mattias Coldén

Producent: Daniel Arfwedson 

Grade: Edward Neguisse 

Sound: Ponytail 

Musik: Universal 

VFX: Love Fagerstedt, Swiss 

Online: Love Fagerstedt 

Retouch: Linjepunkt 

 

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev