Kampanj
Telenor vill visa att familjer kan dela på allt – skor, fåtöljer och abonnemang
Publicerad: 29 november 2022, 13:00
Kampanjen är framtagen av Nord DDB som går live under tisdagen.
Telenors familjeabonnemang har huvudrollen i julkampanjen, som sätter våra relationer och de saker vi delar med varandra i vardagen i fokus.
I årets julkampanj vill Telenor lyfta sitt familjeabonnemang genom att hylla familjer som delar allt med varandra i vardagen, ofta utan att tänka på det – från tuggummi och skor till säng. I ett pressmeddelande beskriver Telenor att ”familjen” för dem inte är något traditionellt begrepp, utan här ryms förälder och barn, morföräldrar och barnbarn och kompisgäng. Med andra ord, vilka som helst som känner sig som en familj.
– Familjer i alla dess former har alltid varit en prioriterad målgrupp för Telenor och vi arbetar ständigt med att hitta nya smarta lösningar som förenklar i våra kunders vardag och ser till att både vuxna och barn är trygga i sina uppkopplade liv, säger Robert Nygren, marknadschef på Telenor, i pressmeddelandet.
LÄS MER: Redaktionen väljer: Här är årets bästa internationella julkampanjer
Kampanjen är framtagen av Nord DDB som går live under tisdagen och körs till och med hela december. I kampanjenheterna ingår TVC, OLV, digitala uttag, enheter i sociala medier, poddar och radio. Utöver det genomförs profilsamarbeten med bland andra Fredagspodden och värdarna Alex och Sigge.
Kalle Dos Santos, art director på Nord DDB, kommenterar:
– Det är inte ofta man tänker på alla de saker vi delar med varandra i vardagen, så vi tyckte det var ett kul grepp att visa på det, och visa hur nära vi är varandra. Och då passar det även perfekt att lyfta Telenors familjeabonnemang.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
Nord DDB
Kalle dos Santons – Art Director
Stefan Gustafsson – Copywriter
Magnus Tengzelius – Client Director
Byråproducent – Josephine Lundquist
Lena Gallon – Client Manager
Formgivare – Pär-Martin Jonsson
Telenor
Robert Nygren – Head of Marketing and Communication
Lena Wallin – Campaign Manager
Annika Lindholm – Manager Campaign Management & Media
Katarina Hamnholm – Strategic Planner
Vidar Hekkelstrand – Manager Creative Production
Giants & Toys
Emil Möller - Director
Tilde Franzén - Executive producer
Konrad Patocs - Producer
Axel Pettersson - DoP (XO MGMT)
Simon Pontén - Editor (Art Official Agency)
Music – ”Dela med dej” (Original Composition: Ingemar Olsson. Cover version by: Jens Malmlöf, Jakob Malmlöf, Karl-Uno Lindgren & John Lindgren)
Jenny Ring - Music supervisor
Red Pipe - Sound
Oskar Larsson - Grade (Tint)
House Agency - Online
Jesper Brandt – Stills