måndag6 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

Telenor vill visa att familjer kan dela på allt – skor, fåtöljer och abonnemang

Publicerad: 29 november 2022, 13:00

Kampanjen är framtagen av Nord DDB som går live under tisdagen.

Telenors familjeabonnemang har huvudrollen i julkampanjen, som sätter våra relationer och de saker vi delar med varandra i vardagen i fokus.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjNord DDBTelenorJul

Amanda Törner

amanda.torner@resume.se


I årets julkampanj vill Telenor lyfta sitt familjeabonnemang genom att hylla familjer som delar allt med varandra i vardagen, ofta utan att tänka på det – från tuggummi och skor till säng. I ett pressmeddelande beskriver Telenor att ”familjen” för dem inte är något traditionellt begrepp, utan här ryms förälder och barn, morföräldrar och barnbarn och kompisgäng. Med andra ord, vilka som helst som känner sig som en familj.

– Familjer i alla dess former har alltid varit en prioriterad målgrupp för Telenor och vi arbetar ständigt med att hitta nya smarta lösningar som förenklar i våra kunders vardag och ser till att både vuxna och barn är trygga i sina uppkopplade liv, säger Robert Nygren, marknadschef på Telenor, i pressmeddelandet. 

LÄS MER: Redaktionen väljer: Här är årets bästa internationella julkampanjer

Kampanjen är framtagen av Nord DDB som går live under tisdagen och körs till och med hela december. I kampanjenheterna ingår TVC, OLV, digitala uttag, enheter i sociala medier, poddar och radio. Utöver det genomförs profilsamarbeten med bland andra Fredagspodden och värdarna Alex och Sigge.

Kalle Dos Santos, art director på Nord DDB, kommenterar:

– Det är inte ofta man tänker på alla de saker vi delar med varandra i vardagen, så vi tyckte det var ett kul grepp att visa på det, och visa hur nära vi är varandra. Och då passar det även perfekt att lyfta Telenors familjeabonnemang.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

Nord DDB

Kalle dos Santons – Art Director

Stefan Gustafsson – Copywriter

Magnus Tengzelius – Client Director

Byråproducent – Josephine Lundquist

Lena Gallon – Client Manager

Formgivare – Pär-Martin Jonsson

 

Telenor

Robert Nygren – Head of Marketing and Communication

Lena Wallin – Campaign Manager

Annika Lindholm – Manager Campaign Management & Media

Katarina Hamnholm – Strategic Planner

Vidar Hekkelstrand – Manager Creative Production

 

Giants & Toys

Emil Möller - Director

Tilde Franzén - Executive producer

Konrad Patocs - Producer

Axel Pettersson - DoP (XO MGMT)

Simon Pontén - Editor (Art Official Agency)

Music – ”Dela med dej” (Original Composition: Ingemar Olsson. Cover version by: Jens Malmlöf, Jakob Malmlöf, Karl-Uno Lindgren & John Lindgren)

Jenny Ring - Music supervisor

Red Pipe - Sound

Oskar Larsson - Grade (Tint)

House Agency - Online

Jesper Brandt – Stills

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev