Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Telia visar vilken roll ”Folknätet” spelat i pandemiomställningen

Publicerad: 12 Oktober 2020, 11:44

Via Cherrie och Tensta Gospels tolkning av kitchklassikern ”Dragostea din tei” vill Telia visa hur de varit en ständigt närvarande faktor i den digitala pandemiomställningen.


Ämnen i artikeln:

TeliaForsman & Bodenfors

I dag lanserar Telia den senaste kampanjen ur det snart två år gamla konceptet ”Folknätet”. I centrum för den nya kampanjen står artisten Cherrie och hennes omtolkning av den moderna kitchklassikern ”Dragostea din tei”, en tolkning hon gör tillsammans med Tensta Gospel.

Klippbilderna visar därefter vilken roll Telia som internetoperatör spelat i den omställning vi alla tvingats gå igenom sedan i mitten av mars. De visar ett bröllop på distans, digitala läkarundersökningar och en tom fotbollsstadion. Byrån bakom kampanjen är precis som tidigare Forsman & Bodenfors.

– I en värld som har ställt om är näten centralare än någonsin, både hemma och på jobbet. Vi lever, jobbar och umgås på andra sätt och gränsen mellan det analoga och digitala livet suddas ut i allt snabbare takt. Tekniken som kopplar upp och ihop oss och som löser våra vardagsutmaningar är inte längre bara ”en del”, det är en självklarhet. Hos oss är det också självklart att välkomna alla till mer närhet, trygghet och fler upplevelser - samlar du mer får du mer. Och med mer av allt är det folket som skapar liv i Folknätet. Det vill vi hylla och visa ännu mer, säger Gina Azaric, marknadschef på Telia.

Kampanjen kommer att gå i sociala medier, tv, print och utomhus.

LÄS MER: Marknadschefens starka tro på varumärket – drivkraften bakom Telias Folknätet
LÄS MER: Stämningsfullt och musikdrivet när Folknätet och Telia firar jul
LÄS MER:
Här är Telias värderingsstyrda strategi för att hantera kritiken mot Folknätet
LÄS MER: Telia lanserar Folknätet – första kommunikationskonceptet på 9 år

Arbetsgrupp

Telia:

Marie Dahl, projektledare

Gina Azaric, Head of marketing

Cecilia Hedström, Head of Consumer Marketing

Kristian Lundman, Head of Creative

 

F&B:

Tomas Granath, AD

Adam Ulvegärde, AD

Pontus Levahn, Copy

Jacob Nelson, Copy

Jens Odelbring, byråproducent

Jerk Zander, projektledare

Sara Kling, produktionsledare

Kalle Garmark, designer

Sara Lemchen, designer

 

Produktionsbolag: New Land 

Regissör: Natanael Ericsson 

 

Musik & artist:

Cherrie: Sång. 

Martin Hederos: Arrangemang. Piano, Fiol

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

TeliaForsman & Bodenfors

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.