Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag30.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Telias nya kampanj ska bryta äldres ensamhet – producerad på distans

Publicerad: 16 April 2020, 08:22

Telia försöker bidra till social gemenskap i en tid av social distansering.


Ämnen i artikeln:

TeliaReklamkampanjForsman & Bodenfors

Telia tar utgångspunkt i den situation som har uppstått efter coronautbrottet med social distansering som följd befinner sig många människor, inte minst de äldre, i en ensamhet. Inför påsken fyllde Telia på med extra surf till alla kunder som är 70 år och äldre.

– Det är speciella tider just nu och många familjer kan inte träffa sina nära och kära, något som kan göra att känslan av ensamhet blir extra påtaglig. Inför påskhelgen startade vi därför #ensammatillsammans, ett initiativ för att underlätta för våra äldre med mer surf och tillsammans med våra medarbetare inspirera människor att fortsätta hålla avståndet men hålla ännu mer kontakt. Nu tar vi nästa steg och lanserar en kampanjfilm för erbjudandet, som illustrerar vad våra 70+ faktiskt kan göra med den extra surfen, säger Gina Azaric, marknadschef på Telia i en kommentar.

I den nya kampanjfilmen, som lanseras i dag den 16 april i tv, på sociala medier och online video den. Många känner igen tonerna av ”Så länge vi har varann”, Ratata och Fridas hitlåt från 1987. I stället för en artist (vilket varit framträdande sedan Telia lanserade Folknätet förra året) framförs låten av många olika människor, äldre som yngre, som tillsammans tar ton, via videosamtal. Klipp efter klipp får tittarna följa en ny gemenskap som tar vid och sjunger med. Ett autentiskt grepp för en film som dessutom helt är producerad via digitala vektyg, på distans. 

– Att få höra rösten från sin vän eller sitt barnbarn betyder mycket och om man dessutom kan se varandra under tiden förstärks känslan av vara tillsammans. Med den extra surfen vill vi underlätta för våra äldre att testa fler digitala tjänster och med den nya filmen vill vi inspirera till hur man kan umgås digitalt. Vi hoppas att det här kan skapa fler samtal, glädje och sång över nätet – för tillsammans blir vi mindre ensamma, kommenterar Gina Azaric.

 

 

 

 

Arbetsgrupp

Byrå: Forsman & Bodenfors

Jacob Nelson, copy

Tomas Granath, AD

Adam Ulvegärde, AD

Charlotte Nordling, projektledare

Karin Hubinette, projektledare

Sara Kling, produktionsledare

Jens Odelbring, byråproducent

Amat Levin, PR

Kalle Garmark, Designer

Carl-Johan Schultz, Planner

Produktionsbolag: New Land

Johanna Nordahl, Regissör

Dea Saracevic och Adam Holmström, Producent


Telia (bland annat)

Cecilia Hedström, chef massmarknad

Julia Högfeldt, projektledare

Cecilia Levin Destoup och Roija Rafii, PR

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.