Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

The Amazing Society gör kampanj för ”vaginalmousse” – ska få ”slut på kvinnors lidande”

Publicerad: 5 november 2021, 11:07

The Amazing Society har skapat en kampanj för att få ett ”slut på kvinnors lidande” och produkten Vernivia.

Foto: Pressbild

The Amazing Society har skapat en kampanj för att få ett ”slut på kvinnors lidande”. Tillsammans med Pharmiva, ett ”femtech-bolag med fokus på vaginal hälsa”, vill de sprida kunskap för att bryta tystnaden kring underlivet.


Ämnen i artikeln:

The Amazing SocietyKampanj

I alla tider, i alla länder har en tredjedel av alla kvinnor i fertil ålder lidit av illaluktande flytningar, skriver The Amazing Society i ett pressmeddelande. Tillsammans med Pharmiva lanserar de nu en kampanj för att bryta tystnaden kring underlivet och ”få kvinnor att själva ta makten över sin vaginala hälsa.”

Pharmivas produkt Vernivia är en receptfri ”vaginalmousse” för att få bukt med illaluktande flytningar och infektionen bakteriell vaginos.

- Vi kvinnor har blivit så bra på att dölja våra flytningar att det till och med är svårt att söka på internet om det. Där möts man av en rosa, timid och tillrättalagd bild av flytningar. Vi ville inte göra någonting blygsamt. Vi ville skapa ett budskap som tar plats och som normaliserar det normala, säger Matilda Hansson kreatör på The Amazing Society i ett pressmeddelande.

”Skapa forum för kommunikation”

– Sjukdomar i vaginan är ofta förknippade med skam och det är otroligt många kvinnor i världen som lider i ensamhet. Därför vill vi genom att skapa forum för kommunikation och sprida kunskap skapa möjligheter att bryta tystnaden kring underlivet. Och inte minst genom att erbjuda kvinnor världen över en innovativ antibiotikafri behandling och få kvinnor att själva ta makten över sin vaginala hälsa, säger Christina Östberg Lloyd gynekolog och CEO på Pharmiva.

Kampanjen går digitalt på Facebook, Instagram, TIkTok och Youtube och pågår till årsskiftet.

LÄS MER: Experterna om bästa paid social-strategin: ”Testa, testa, testa!”

Arbetsgrupp

The Amazing Society

Rikard Lind, Projektledare

Johanna Karlström, Projektledare

Sara Hadgu, Produktionsledare

Lisa Millberg, Produktionsledare

Johanna Andersson, Kreatör

Matilda Hansson, Kreatör

Sara Wikström, Regissör

Larry Okoth, Digital Media Specialist

Carin Stegen, Motion Designer

 

Arbetsgrupp Externt

Lionel Cabrera, DOP

Ali Alsalem, Klippare

Miles Lembke, Colorist

Hampus Kung, Ljuddesign & Mix

Christine Leuhusen, Gaffer

Camilla Frick Isberg, Scenograf

Theo Lundqvist, B-fotograf

Nike Dahl, MUA

Linnéa Håkansson, MUA

Milena Yigzaw, MUA Handledare

Måns Gullgren, Produktionsassistent

Emira Unltd

Helena Stendahl Hägg, Design strateg

 

Varumärkesstrategi

Helena Westin

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-inställningar.

Innehåll: https://youtu.be/BVxSFCwSe40

 

Joakim Wedholm

Reporter

joakim.wedholm@resume.se

Ämnen i artikeln:

The Amazing SocietyKampanj

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.