Kampanj
The Amazing Society släpper kampanj för Terrafem
Publicerad: 12 december 2022, 11:12
Utlandsfödda kvinnor får en förståelse för sina rättigheter i Sverige.
I ljuset av valresultatet menar Terrafem att det är särskilt viktigt att gruppen utlandsfödda kvinnor får en förståelse för sina rättigheter i Sverige och därför lanserar man nu en kampanj tillsammans med The Amazing Society.
Kampanjen går ut på att göra fler kvinnor uppmärksamma på vilka rättigheter man som kvinna i Sverige har och att man kan vända sig till Terrafem om dessa rättigheter kränks.
– Vi som ideell organisation har alltid ett behov av marknadsföring och vi är väldigt glada för att The Amazing Society har tagit sig an att hjälpa oss. Vår målgrupp är särskilt svår att nå och det är någonting som jag känner mig särskilt trygg med i det här fallet, säger Bernardita Nunez verksamhetsledare på Terrafem.
För att bäst nå gruppen utlandsfödda kvinnor har The Amazing Society tagit fram filmer på de fem största språken som talas i Sverige och använder Youtube som primär kanal för att nå de specifikt segmenterade målgrupperna. Arbetet med att nå just rätt i målgruppen är komplicerat och handlar om att undvika att annonserna visas vid fel tillfällen, till exempel på en tv när hela familjen är samlad.
– Trygghet är en central faktor i den här kampanjen. Både i hur budskapet ska konsumeras av målgruppen, men också anslaget i våra filmer. Därför har vi valt ett inbjudande manér där målgruppen ska få en känsla av att Terrafem står för trygghet och slår vakt om målgruppens rättigheter, säger Tobias Franzén projektledare och vd på The Amazing Society.
Mediaköpen på Youtube kompletteras med att influencers hjälper till att sprida filmerna i sina sociala kanaler samt digitala utomhusytor hos Ocean Outdoor. Kampanjen är framtagen för de fem viktigaste språken i Terrafems verksamhet: svenska, persiska, arabiska, ukrainska och tigrinya.
Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
Arbetsgrupp
The Amazing Society:
Tobias Franzén, projektledare
Frida Byström, produktionsledare
Matilda Hansson, creative
Johanna Andersson, creative
Erika Savander, motion designer
Sara Wikström, regi
Emma Andersdotter, digital media specialist
Petter Bülling, fotograf
David Lebna, gaffer
Hampus Kung, ljud
Jessica Da La Torre, Katarina Ohlsén, HMUA
Arbetsgrupp Terrafem:
Bernardita Nunez, verksamhetschef