onsdag8 februari

Kontakt

Annonsera

E-tidning

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanj

The Amazing Society släpper kampanj för Terrafem

Publicerad: 12 december 2022, 11:12

Utlandsfödda kvinnor får en förståelse för sina rättigheter i Sverige.

I ljuset av valresultatet menar Terrafem att det är särskilt viktigt att gruppen utlandsfödda kvinnor får en förståelse för sina rättigheter i Sverige och därför lanserar man nu en kampanj tillsammans med The Amazing Society.

Ämnen i artikeln:

NyheterKampanjAmazing SocietyThe Amazing Society

Nellie Pilsetnek

nellie.pilsetnek@resume.se


Kampanjen går ut på att göra fler kvinnor uppmärksamma på vilka rättigheter man som kvinna i Sverige har och att man kan vända sig till Terrafem om dessa rättigheter kränks.

– Vi som ideell organisation har alltid ett behov av marknadsföring och vi är väldigt glada för att The Amazing Society har tagit sig an att hjälpa oss. Vår målgrupp är särskilt svår att nå och det är någonting som jag känner mig särskilt trygg med i det här fallet, säger Bernardita Nunez verksamhetsledare på Terrafem.

För att bäst nå gruppen utlandsfödda kvinnor har The Amazing Society tagit fram filmer på de fem största språken som talas i Sverige och använder Youtube som primär kanal för att nå de specifikt segmenterade målgrupperna. Arbetet med att nå just rätt i målgruppen är komplicerat och handlar om att undvika att annonserna visas vid fel tillfällen, till exempel på en tv när hela familjen är samlad.

– Trygghet är en central faktor i den här kampanjen. Både i hur budskapet ska konsumeras av målgruppen, men också anslaget i våra filmer. Därför har vi valt ett inbjudande manér där målgruppen ska få en känsla av att Terrafem står för trygghet och slår vakt om målgruppens rättigheter, säger Tobias Franzén projektledare och vd på The Amazing Society.

Mediaköpen på Youtube kompletteras med att influencers hjälper till att sprida filmerna i sina sociala kanaler samt digitala utomhusytor hos Ocean Outdoor. Kampanjen är framtagen för de fem viktigaste språken i Terrafems verksamhet: svenska, persiska, arabiska, ukrainska och tigrinya.

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Arbetsgrupp

The Amazing Society:

Tobias Franzén, projektledare

Frida Byström, produktionsledare

Matilda Hansson, creative

Johanna Andersson, creative

Erika Savander, motion designer

Sara Wikström, regi

Emma Andersdotter, digital media specialist

Petter Bülling, fotograf

David Lebna, gaffer

Hampus Kung, ljud

Jessica Da La Torre, Katarina Ohlsén, HMUA

 

Arbetsgrupp Terrafem:

Bernardita Nunez, verksamhetschef

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev