Kampanj
The Bond ligger bakom bolagets första kampanj på fem år
Publicerad: 5 juni 2023, 08:02
För första gången på fem år lanserar försäkringsbolaget Volvia en kampanj.
Foto: Pressbild
För första gången på fem år lanserar försäkringsbolaget Volvia en kampanj – och väljer Göteborgsbaserade byrån The Bond: "De tickar av rätt boxar".
Sedan 1959 har Volvia ofta varit Volvo-ägarnas förstaval när de letar försäkring till sin bil, menar bolaget i ett pressmeddelande. Något som Volvias chef gärna ser att de ska vara i 60 år till.
– Vi har en stark koppling till Volvo Cars samt till AB Volvo och den ska vi behålla. Utöver en starkt innovationsdriven produktutveckling, som gagnar både Volvo och försäkringstagarna, förstärker vi nu ytterligare vår position på marknaden genom att spetsa till varumärkeskommunikationen, säger Hans Althin.
Tillsammans med den Göteborgsbaserade byrån Bond tar de nu fram en ny varumärkessatsning och lanserar den första kampanjen på fem år. Kampanjen tar avstamp i kommunikationskonceptet ”Hela vägen” och navet är två filmer som beskriver hur Volvia gör vardagen enklare genom att snabbt, smidigt och skickligt ta hand om alla tänkbara – och otänkbara – skador på bilar.
– The Bond tickar av rätt boxar. Vi vill ha en partner som är både hungrig och nyfiken och som matchar vår företagskultur. De visar också stor förståelse för vår affär och hjälper oss att långsiktigt förstärka vårt varumärke med ett strategiskt förhållningssätt och kreativ kommunikation, säger Hans Althin.
The Bond stöttar nu Volvia med så väl intern som extern kommunikation.
– Vi lägger stor vikt vid att arbeta med bolag som har högt satta mål och vill arbeta tätt med oss på en strategisk nivå för att nå dem. Här har vi hittat en perfekt match med Volvia, säger Martin Ahlgren, strateg och medgrundare av The Bond.