Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Therése Lindgren och ÖB gästar Försvarsmaktens senaste kampanj

Publicerad: 24 Februari 2020, 13:48

Försvarsmakten och Volt presenterar nya rörliga enheter från kampanjen ”Många har många frågor”.


Ämnen i artikeln:

VoltFörsvarsmakten

Försvarsmakten har under 10-talet hyllats för sin kommunikation. I inledningen av 10-talet låg uppdraget hos DDB (nu Nord DDB) men 2016 gick Volt vinnande ur upphandlingen. Försvarsmakten har i sina årliga varumärkeskampanjer marknadsfört sig under teman som ”Du nya, du fria”, ”Hur många skäl behöver du?”, ”Vi låter Sverige vara i fred” och 2018 års ”Många har många frågor”. 

Ett av Försvarsmaktens kommunikativa mål är att få fler unga kvinnor att söka sig till värnplikten.

– Att locka unga kvinnor är ett långsiktigt arbete. I dagsläget sätter många kvinnor upp barriärer mellan sig själva och Försvarsmakten – Kommer jag att passa in? Är det inte en väldigt grabbig stämning och kommer jag att klara av det? Det är frågor man kan angripa kommunikativt och vi försöker just nu ändra preferenserna i förhållande till oss, har Johan Landeström, marknadschef på Försvarsmakten, tidigare berättat för Resumé.

LÄS MER: Försvarsmakten når inte kommunikativa målen – satsar på ännu yngre kvinnor 

Målet med ”Många har många frågor” har varit att svara på just de frågorna.

Nu är Försvarsmakten och Volt tillbaka med ytterligare enheter på temat ”Många har många frågor”. I reklamfilmen upprepar en rad unga kvinnor några av de vanligaste frågorna om Försvarsmakten som kommit in. Bland personerna som svarar på frågorna märks förutom anställda vid Försvarsmakten influencern Therese Lindgren och överbefälhavaren Micael Bydén.

 

Se de tidigare enheterna från ”Många har många frågor” nedan:

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltFörsvarsmakten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.