Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanj

Tidningsrubriker i Försvarsmaktens höstkampanj

Publicerad: 19 Oktober 2020, 11:56

I årets höstkampanj fortsätter Försvarsmakten på temat att de jobbar för rikets säkerhet dygnet runt.


Ämnen i artikeln:

VoltFörsvarsmakten

I dag lanseras Försvarsmaktens varumärkesbyggande höstkampanj. Medan Försvarsmakten, i samarbete med Volt, i våras satsade på att jobba vidare på ett tidigare använt tema väljer de i höstkampanjen att satsa nytt. I ”Just nu:” vill de visa upp att jobb på Försvarsmakten går att kombinera med ett traditionellt familjeliv och hur de dygnet runt jobbar för att försvara landets gränser. I de rörliga enheterna visar de upp livet på en ubåt, som cybersoldat och i ett specialförband.

– Målet är att ge en ökad förståelse för både kända och okända militära förmågor och de människor i Försvarsmakten som tillsammans bidrar till Sveriges säkerhet, säger Johan Landeström, marknadschef vid ledningsstabens kommunikationsavdelning.

”Just nu:” är den sista kampanjen som Volt tagit fram inom ramen för det nuvarande avtalet. Myndigheten befinner sig just nu i slutfasen av sin upphandling av en reklambyrå för de kommande två åren. Avtalet är värt cirka 25 miljoner kronor om året.

– När ett globalt osäkert säkerhetsläge, pandemier och en stegrande klimatkris gör utvecklingen i världen snabb och oförutsägbar vill vi påminna om allt Försvarsmakten gör, året runt och precis just nu för att du och jag ska få leva i fred, säger Johan Landeström.

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

VoltFörsvarsmakten

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.